A Pro Turismo elismeréssel minden évben azokat a szakembereket díjazzák a Turizmus Világnapján, akik kiemelkedő teljesítményükkel hozzájárultak a turizmus fejlődéséhez.
Idén harmincadik alkalommal adták át a turizmus legmagasabb szintű kormányzati elismerését, a
díjazottak között van Sándor Szandra, a Nanushka tervezője is.
A díjakat Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke adta át 2018. október 16-án a Művészetek Palotájában az ágazat első számú szakmai fórumán, a Turizmus Summit 2018 gálaesten.
A Nanushka egy több mint 10 éve működő magyar divatmárka, tervezője és alapító-tulajdonosa Sándor Szandra.
Kollekcióit több mint 40 országban forgalmazzák világszerte, online boltjából 130 országba szállít közvetlenül,
2018-ban nyitotta meg első igazi flagship boltját Budapesten, majd saját Pop-up üzletét Los Angelesben és Londonban a Liberty áruház égisze alatt. Legújabb őszi/téli kollekcióját pedig a New York Fashion Week keretei közt, a hivatalos program részeként mutatta be.
A Nanushka márka nemzetközi sikere az egész hazai iparág sikerét is jelenti egyben. A márka lenyűgöző és egyben kényelmes viseletű termékei az itthoni szakemberek munkáját dicsérik,
hiszen a gyártás közel 80 százaléka Magyarországon zajlik.
A belvárosi Bécsi utcában található bolt Budapest egyik designra és divatra fogékony turistáinak látványosságává vált, arculata hűen tükrözi a márka által képviselt életérzést.
A márka Budapesten kívül a világ 150 városában van jelen, termékei a leghíresebb luxusáruházak többségében már kaphatók.
Sándor Szandráűval készült interjúnkat itt olvashatja:
A magyar cégben kiemelkedő potenciált látott a GB & Partners által kezelt EXIM Növekedési Alap is, amely 2016 vége óta, több lépcsőben csaknem egymilliárd forintot fektetett be a Nanushkába. Az EXIM-alapok kiemelt célja a magyar társaságok növekedési terveinek és nemzetközi terjeszkedésének támogatása.
Az elmúlt évek alatt bevezetett új üzleti stratégia egyedülállóan gyors növekedési ütemet eredményezett a nemzetközileg is elismert Nanushka életében.
A GB Partners által kezelt EXIM Növekedési Alap 2016. végi befektetése óta a márka 60-ról 200-ra növelte a nemzetközi viszonteladói számát, a 2016-os 335M és a 2017-es 766M forintos árbevétellel és a 208M forintos veszteséggel szemben 2018 első kilenc hónapjában elért árbevétel meghaladta az 1,7 milliárd forintot, és pozitív eredményt ért el a Nanushka.