Elkészült a világ leghosszabb tengeri hídja - galéria

A világ leghosszabb tengeri hídja épült meg Hongkong és Makaó között
A general view shows the Hong Kong side of the Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge (HKZM) on October 19, 2018, five days ahead of its opening ceremony. - The world's longest sea bridge, connecting Hong Kong, Macau and the Chinese mainland will open to traffic on October 24, 2018 officials said, after complaints about the secrecy surrounding the project. (Photo by Anthony WALLACE / AFP)
Vágólapra másolva!
A világ leghosszabb tengeri átkelője épült meg Hongkong és a szárazföldi Kína között: az 55 kilométer hosszú híd és alagút Csuhaj és Makaó városokkal köti össze a szigetekre épült, különleges övezetnek számító városállamot.
Vágólapra másolva!

A kilenc év alatt elkészült projekt összekapcsolja az ázsiai gazdasági és pénzügyi metropoliszokat a dél-kínai Kuangtung tartomány fejlődő területével, ezzel

egy nagy gazdasági régiót hoz létre a Gyöngy-folyó deltájában.

Az átkelőt hivatalosan kedden avatják fel, akkor indul meg rajta a forgalom is.

A kínai kormány 120 milliárd jüannal (4900 milliárd forint) támogatta az 55 kilométer hosszú összeköttetés megépítését.

A világ leghosszabb tengeri hídja épült meg Hongkong és Makaó között
A világ leghosszabb tengeri hídja épült meg Hongkong és Makaó között
A világ leghosszabb tengeri hídja épült meg Hongkong és Makaó között
A világ leghosszabb tengeri hídja épült meg Hongkong és Makaó között
A világ leghosszabb tengeri hídja épült meg Hongkong és Makaó között
A világ leghosszabb tengeri hídja épült meg Hongkong és Makaó között
A világ leghosszabb tengeri hídja épült meg Hongkong és Makaó között
A világ leghosszabb tengeri hídja épült meg Hongkong és Makaó között
A világ leghosszabb tengeri hídja épült meg Hongkong és Makaó között
A világ leghosszabb tengeri hídja épült meg Hongkong és Makaó között

Az átkelő egy hosszan kígyózó hídból és két mesterséges sziget között egy 6,7 kilométeres víz alatti alagútból áll. A három metropolisz közötti utazási idő így egy órára csökken - jelenleg a hongkongi repülőtér és Csuhaj között négy órába telik az út.

Az objektumot úgy tervezték, hogy az kibírjon akár óránként 200 kilométeres széllökéseket, a Richter-skálán 8-as erősségű földrengést és egy akár 300 ezer tonnás hajóval való ütközést is.

Nemcsak az építkezés csúszása, a költségek emelkedése, az építés során bekövetkezett halálesetek és a korrupció miatt érték kritikák a projektet. A hétmilliós lakosú Hongkongban sokan tartanak a túl erőteljes integrációtól a Kínai Népköztársasággal: szívesebben őriznék meg különleges szerepüket és helyzetüket.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!