A Dolce & Gabbana legközelebb bizonyára jobbán átgondolja majd, hogy milyen tartalmakat készít kínai vásárlói számára. A divatmárka egyik reklámjában ugyanis egy kínai nőt tanítottak az evőpálcika használatára olasz ételek elfogyasztásánál.
Egyesek szerint a D & G ezzel megsértette a kínai kultúrát, mások úgy gondolják, hogy ismét az ezredfordulósok viszik túlzásba a politikai korrektséget.
A reklám a cég " The Great Show" nevű kínaii divatbemutatóját hivatott népszerűsíteni, de valószínűleg amikor megálmodták az ötletet nem számítottak arra, hogy ez ekkora botrányt fog kavarni. Az internet népe annyira kiakadt, hogy végül le kellett mondani a sanghaji rendezvényt, mert több kínai híresség is bejelentette, hogy nem fogadja el a rasszista vállalat meghívását.
A Dolce & Gabbana videós promóciója "Eating With Chopsticks", azaz hogyan együnk evőpálcikával néven futott és egy kínai hölgyet mutatott be, aki megpróbált pizzát, spagettit és más olasz ételeket evőpálcikával enni, miközben egy férfi hang utasításokat adott neki.
A kommentelők szerint ez puszta sztereotípia és rossz fényben tünteti fel az egész kínai társadalmat, ahol ráadásul a fiatalabb generáció tagjai már nem is igazán használnak evőpálcikát.
Többen bojkottra szólították fel az internetezőket, a hashtaget pedig 18 ezerszer használták néhány óra alatt.
Legutóbb 2015-ben volt hasonló botrányuk, akkor Domenico Dolce és Stefano Gabbana, a vállalat alapítói, nyilatkozták azt, hogy nem támogatják, hogy a melegek gyereket fogadjanak örökben, mert szerintük az ellentétes a hagyományos családmodellel.