Bár a legtöbben nem terveznek többet költeni karácsonyi ajándékra, mint tavaly, a bevásárlás így is megterheli a pénztárcát. A megkérdezettek többsége átlagosan 10-50 ezer forintot fordít karácsonyi ajándékra, és a bevásárlóközpontban tolongani továbbra is népszerűbb, mint az online vásárlás, derült ki a portál online kutatásából.
A portál több mint 10 ezer internetezőt kérdezett meg karácsonyi vásárlási szokásairól.
A felmérés szerint a felhasználók legnagyobb része, 38 százaléka, több mint hat szerettét lepi meg.
Az eredményekből az is kiderült, hogy a megkérdezettek többsége (40 százaléka) igyekszik 50 ezer forint alatt letudni az ajándékvásárlást, de vannak olyanok is (18 százalék), akik mindössze 5-10 ezer forintot tudnak vagy akarnak e célra fordítani.
A válaszadók negyede 50-100 ezer forint között költ, 100-200 ezer között 8, 2-300 ezer között 3, míg 3-400 ezer forint közötti összeget 4 százalék engedhet meg magának.
Elenyésző számmal ugyan (2 százalék), de akadnak olyanok is, akik 400 ezer forintnál többet szánnak szeretteikre.
Érdekesség, hogy a válaszadók több mint fele (52 százalék) nem tervezi, hogy többet költ, mint tavaly.
Viszont több mint egy tizedük (13 százalék) magasabb összeggel számol, míg 35 százalékuk egyelőre nem tudott erről nyilatkozni.
A pláza mint a vásárlás helyszíne, továbbra is népszerűbb a webshopnál, de az ajándékbeszerzést a legtöbben időben elkezdik.
Úgy tűnik, hogy a tömeg, a hosszú sorok és az esetleg épp elfogyó készletek továbbra sem tartják vissza a fogyasztókat attól, hogy a karácsonyi vásárlás klasszikus formáját, vagyis a boltokat válasszák.
Mindössze 32 százalék tervezi, hogy idén webshopban szerzi be a meglepetést, míg 68 százalék a bolt mellett tette le voksát.
Arra is fény derült, hogy a megkérdezettek többsége (36 százalék) időben, már december elején elkezdi a vásárlást, sőt sokan (30 százalék) már ősszel elindítják az ajándékvadászatot.
16 százalék egy-két héttel az ünnepek előtt indul beszerző körútra, míg 19 százalék vallotta be, hogy mindent az utolsó pillanatra hagy.
Használt cikket a megkérdezettek 36 százaléka adna ajándékba,
ami azért is örömteli, mert azt mutatja, hogy sok az olyan tudatos vásárló, aki a pénztárcája mellett a környezetvédelemre is gondol. 2017-ben a portál felhasználói 200 000 tonna szén-dioxidtól óvták meg a Földet azzal, hogy másodkézből vásároltak.
Ez azt jelenti, hogy annyi szén-dioxidot takarítottak meg, mintha 45 napig forgalommentes lenne Budapest.