A Nielsen „Az FMCG e-kereskedelem jövőbeli lehetőségei" című riportja 34 piacon vizsgálja, melyek a növekedés mögött húzódó hajtóerők, egyben rávilágít arra, hogy a következő években az online kiskereskedelem dinamikus fejlődése várható (évente átlagosan 18,4 százalékos).
A piackutató becslése szerint 2022-re a vizsgált országok e-FMCG-kereskedelmének éves értékbeli összforgalma 400 milliárd dollárt tesz majd ki.
Az európai vásárlók immár több mint negyede él az e-kereskedelem lehetőségeivel. Magyarországon a teljes online-piac vásárlóinak aránya 26 százalék, további 8 százalék pedig tervezi a jövőbeli internetes vásárlást.
Az online FMCG-termékek értékesítési dobogóján az Egyesült Királyság áll, ahol a teljes kiskereskedelem forgalmából 6,3 százalékot hasít ki az e-kereskedelem. A franciák közvetlenül a sarkukban vannak 6,1 százalékkal. A top ötös listára még Svájc, Olaszország és Hollandia fért fel a nyugat-európai országok közül.
A Nielsen riportja öt olyan kulcstényezőt azonosít be, amelyek az FMCG e-kereskedelem főbb hajtóerőiként működhetnek a jövőt tekintve:
Az európai piacokon több társadalmi folyamat és gazdasági jelenség is közrejátszik az FMCG e-kereskedelem fejlődésében. A szektor bővüléséhez hozzájárulnak az elöregedő társadalmak, a mind több elfoglaltsággal járó életvitel, illetve az urbanizáció
– emeli ki Mathias Bernhardt, a Nielsen kereskedői kapcsolatért felelős globális vezetője.