A reklámpiac örökérvényű szabálya, hogy a márkák és termékek leghatékonyabb 'hirdetőtáblái' mindig is maguk a vásárlók voltak. Kiváltképp igaz ez, ha olyan kedvvel osztják meg ajánlásaikat és értékeléseiket, ahogyan azt a Twitteren teszik:
az európai felhasználók több mint háromnegyede (76 százalék) szívesen osztja meg véleményét kedvenc témáiról.
Ez jóval magasabb arány, mint ami az általános internetezők körében megfigyelhető (69 százalék). A kutatás több aspektusban vizsgálta a vélemény-kérés és vélemény-adás tendenciáit.
Kiderült: a twitterezők 64 százalékától kérnek családtagok és barátok rendszeresen tanácsot vásárlásaik előtt, míg a tágan vett netezők esetében ez 53 százalék.
A közösségi médiaportál felhasználói jellemzően aktívak a márkákhoz köthető véleménynyilvánításokban is: 66 százalékuk rendszeresen közli véleményét, 78 százalékuk pedig rendszeresen követi mások véleményét az egyes márkákról és szolgáltatásaikról. Nem véletlen, hogy a Twitter használók között nagy számban találunk nagy befolyással rendelkező véleményvezéreket minden termék és szolgáltatás kategóriában.
A Twitter összeköti a márkákat a legbefolyásosabb felhasználókkal, amikor azok a legbefogadóbbak.
Jó hír a hirdetőknek: megfelelő stratégiával a márkák gyorsan és hatékonyan el tudják érni a véleményvezéreket, hogy maguk mellé állítsák őket. Ez annak köszönhető, hogy
a felhasználók gyakran ezt a platformot használják, ha követni akarják a közélettel, a sporttal, vagy a trendekkel kapcsolatos legfrissebb történéseket.
Ez a leginkább "valós idejű" platform az interneten; ahol a "felfedező gondolkodásmód" a jellemző.
Az európai Twitter felhasználók nagyobb arányban keresnek újdonságokat az átlagos internetezőknél (79 százalék és 73 százalék), nyitottabbak az új hírekre (75 százalék és 70 százalék), valamint arra is, hogy elsőként próbáljanak ki új dolgokat (58 százalék és 44 százalék). Mindez remek körülményeket biztosít a márkák számára ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak megszólítani potenciális vásárlókat.
"Miközben rengeteg oldal és alkalmazás azt mondja: 'Nézz ide!', a Twitter ehelyett azt mondja: 'Nézd meg azt!' – ebben rejlik a platform különlegessége. A twitterezők nyitottak és érdeklődőek, új dolgokat akarnak felfedezni, azt megosztani és megbeszélni a közösségükkel. Ezzel a habitussal válnak olyan értékes célcsoporttá a hirdetők szemében" – nyilatkozta Barry Collins, a Twitter Client Solutions szenior igazgatója.
A kutatás szerint az európai twitterezők kifejezetten vonzó célcsoport többféle márka-szempont miatt is: nagyobb hányaduk (55 százalék és 46 százalék) hajlandó magasabb árat fizetni minőségibb termékre, mint egy átlagos internetező, főként, ha az egy kedvelt márkához tartozik (52 százalék és 43 százalék).
A felhasználókat nagyobb márkahűség is jellemző: ha egy márka elnyeri a felhasználók bizalmát, nagyobb arányban vesznek részt különböző hűségprogramokban is (53 százalék és 44 százalék).