Fontos, hogy az ajándék valódi ajándék legyen, és a személyes igényekhez igazítható.
Manapság ugyanis a személyre szabott megoldások terjednek jobban a munkavállalók megtartásáért vívott harcban.
Az Y, és különösen a Z generáció munkahellyel kapcsolatos elvárásai is szerepet játszhatnak abban, hogy a jutalmazások módja miért változott, azonban ez nemcsak számukra, de minden munkavállaló számára fontos.
Ahogy arról a Hrportál.hu ír, egyik ilyen sokoldalúan felhasználható jutalmazási eszköz lehet az Erzsébet-utalvány, amely elkülönül a bértől, így motivációs értéke is másként nyilvánul meg.
A munkáltatói juttatások adóváltozása miatt idén utoljára adhat közel 30 százalékkal többet a munkáltató a dolgozóinak
az ugyanolyan bruttó értékben kifizetett munkabér nettó értékéhez képest. Főleg, hogy a kutatások szerint a munkavállalók ma már inkább a bérnél nagyobb összegű munkáltató juttatásokat keresik.
Az Erzsébet-utalványnak több típusa is van. Mind papír alapon, mind elektronikusan elérhető az Étkezési, Ajándék, Iskolai, Kultúra és Sport Erzsébet-utalvány, csak papír alapon pedig a Ruházati Erzsébet-utalvány. Ezekből az év végi jutalmazás megfelelően személyre szabható.
A papíralapú Erzsébet-utalványok többféle címletben rendelhetők, de egyedi címlet is szóba jöhet. Az utalványok gazdái országszerte 60 ezer elfogadóhely költhetik el az utalványok ellenértékét, az idei évben megrendelt Erzsébet-utalványok esetében 2019. december 31-ig, tehát bő egy éven át. Ez alól csak a speciális szabályozás alá eső Iskolai Erzsébet-utalvány a kivétel.
Cikkünk a Hrportál.hu írása alapján készült.