Az ilyen esetekre felkészülve a kereskedők minden évben 30-90 napos pénzvisszafizetési akciókat hirdetnek meg. Ezek nem keverendők össze a termék működésére vagy sérülésére vonatkozó garanciával.
Az érvényes jogszabályok szerint,
ha egy megvásárolt készülék rendeltetésszerűen működik, és nincs semmilyen hiányossága, akkor a kereskedő nem kötelezhető a vételár visszafizetésére.
Ez alól kivételt képeznek az internetes vásárlások, melyek esetén 14 napon belül még visszakérhetik a termék árát a vásárlók, a jogszabályban meghatározott feltételek alapján (Kormányrendelet: 45/2014.).
Egyes áruházláncok, illetve kereskedések a karácsonyi időszakban olyan pénzvisszafizetési akciókkal is készülnek, melyeknél a vásárlók akkor is visszavihetik a termékeket, ha egyszerűen meggondolták magukat.
Ezek a promóciók azonban bizonyos termékekre és adott cikkszámokra vonatkoznak. Éppen ezért vásárlás előtt érdemes tájékozódni a pénzvisszafizetési garancia pontos feltételeiről. Így utólag nem érheti kellemetlen meglepetés a vásárlót
– hangsúlyozta Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.
Hozzátette a szakember, ha a vásárló mégsem kapja vissza a vállalkozás vagy kereskedő által megszabott feltételek alapján a pénzt, akkor panasszal élhet az illetékes kormányhivatalnál.