Bár a ruhabérlés nem újkeletű dolog, hiszen már régóta lehetséges szmokingot, elegáns báli ruhát, vagy farsangi jelmezt bérelni, eljött az idő az olyan ruhaipari cégek számára, amelyek hasonlóan működnek, mint Netflix, vagy a Spotify.
Az YCloset az alkalmankénti ruhabérlésen túl havi előfizetői lehetőséget is biztosít, így az ügyfelek egyszerre több ruhadarabot is bérelhetnek, és azokat váltogathatják.
A cég vezérigazgatója, Michael Wang elmondta, hogy a fast fashion kedvelőket célozzák meg a termékeikkel.
A vállalat adatai szerint eddig mintegy 10 millió nő regisztrált már az YClosetnél,
de nem mindegyikük használja a szolgáltatást.
De nemcsak a kínai YCloset az egyetlen cég, amely erre az ötletre épül: New Yorkban a Rent the Runway, míg San Franciscóban a Le Tote és a Girl Meets Dress működik hasonlóan.
A Girl Meets Dress alapítója, Anna Bance azt állítja, hogy az előfizetőknél egyre nagyobb az igény a mindennap viselhető ruházatra, ráadásul a cég nemrég designer tervezők munkáival is bővítette kínálatát.
Már nemcsak különleges alkalmakra bérelnek ruhát, hanem akár hetente több alkalommal, a hétköznapokra is"
– tette hozzá Bance a BBC riporterének.
Bance azt is kifejtette, hogy
a korábban vásárlására szánt összeg feléért jutnak ugyanolyan mennyiségű ruhához a hölgyek.
Ráadásul minél többen bérelnek, annál több pénzt tudnak a cégek a minőségibb és hosszabb ideig hordható öltözetekbe fektetni.
A 29 éves Mila Petrova, aki a New York-i Rent the Runwaytől bérli ruháit, elmondta, hogy
hétfőtől csütörtökig a bérelt öltözetet hordja, visszaküldi őket és következő héten már teljesen más ruhákat vesz fel,
amiket már korábban kiválasztott a cég honlapján. Petrova hozzátette, hogy nem szeret vásárolni, és a ruhabérlés könnyebbé teszi az életét, ugyanakkor a barátai nem követik a példáját.
Az Ellen MacArthur Alapítvány a divatipart a leginkább környezetkárosító iparágak közé sorolja, ezért már korábban kampányt indított az újrahasznosításért, valamint a fenntartható termékek használatáért.