Az ír Guinness sör története szinte legendás:
Arthur Guinness száz fontos örökségéből alapította meg sörfőzdéjét,
és az ahhoz szükséges dublini földterületre 9 ezer évig szóló haszonbérleti szerződést kötött. Az alapítás óta kizárólag három változatban gyártják az ital.
Az alapító halála után a sörfőzdét utódai vitték tovább. A Guinness márkát Benjamin Lee vezetése alatt ismerték meg a szigetországon kívül, és a termék – a lóhere és a hárfa után – Írország egyik szimbólumává vált.
A Guinness 1838-ban Írország, 1914-ben pedig a világ legnagyobb sörfőzdéje volt. Sörüket ma a világ több mint 120 országában forgalmazzák.
Bár a Guinness sör elkészítése a tradíción alapszik, a cég élen jár az innovációban is, a dobozos sörben ugyanis egy műanyag, patronszerű tárgy található – ez adja a zörgő hangot –, ami nitrogéngáz-keveréket bocsát a dobozba, és ezzel a hab pont olyan krémes és lágy lesz, mintha akkor csapolták volna.
Ugyanakkor a cég köré szőtt kultusz nyomán a nem sörfogyasztók is kedvelik a Guinnesst, így érthető, a cég miért döntött úgy, hogy karácsonyi díszeket is piacra dob.
A Carrolls Irish Gifts céget 1982-ben alapította a Guinness azért, hogy az ír termékek vezető kiskereskedelmi vállalata legyen, és
a 2003 óta működő webshopon keresztül a világ 164 országába szállítanak
– köztük a méltán híres sörmárka által ihletett karácsonyi díszeket is.
A weboldalon sörös palackot vagy korsót ábrázoló díszeket ugyanúgy lehet találni, mint klasszikus díszgömböt a cég ismert logójával, valamint az ikonikus tukánt is fel lehet akasztani a fára.