A partnerség során a Heineken – ami a világ második legnagyobb sörfőzdéje – 40 százalékos részesedést szerez a CR Beerben, így a holland cég nagyobb hozzáférést szerez a világ egyik leggyorsabban növekvő prémium sörágazatban.
Továbbá a China Resources Enterprise, ami a CR Beer tulajdonosa, a Heineken részvényeinek 0,9 százalékát vásárolja meg, összesen 537 millió dolláros értékben.
A holland vállalat továbbá 2,2 milliárd dollárnyi befektetést is eszközöl – áll a két cég közös nyilatkozatában.
A tranzakció várhatóan év végéig tart.
Hisszük, hogy a kínai sörpiac új korszakát közösen érthetjük el"
– mondta Chen Lang, a China Resources Enterprise elnöke.
A lépés azért fontos, mert így sikerült a konkurencia, a Heineken, az Anheuser Busch InBev és a Carlsberg uralta eddig a külföldi prémium sörök piacát.
A partnerség hírére a China Resources Enterprise részvényei több mint tíz százalékkal emelkedtek.
A Heineken eddig is megtalálható volt a kínai sörpiacon: a holland cég prémium termékei, mint
a Heineken, a Tiger és a Sol, továbbá az olcsóbb sörök, mint az Anchor és a Hainan Beer is megtalálható az ázsiai ország polcain.
Ugyan a kínai sörfogyasztás 2013 óta csökkent, mivel számos alternatív alkoholtermék, mint a bor is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az országban, ugyanakkor a prémium sörfajták utáni kereslet növekszik – az Euromonitor adatai szerint.