A floridai Casey Parris naponta öt órát tölt azzal, hogy olyan terméket vásároljon fel, amiket a vásárlás után visszavittek. Számos aukciós és felszámolási weboldalt böngész végig azzal a szándékkal, hogy az itt talált termékeket később értékesítse – nyilatkozta a CNBC-nek. Hasonlóan tesz Walter Blake, aki Michiganben él, és aki az Amazon elektronikai termékeire szakosodott.
Parris és Blake egy olyan növekvő iparághoz tartozik, ahol a kereskedők alacsony áron hozzájutnak eldobott termékekhez, amiket később ismét értékesíteni lehet az online áruházakban.
Az eMarketer kutatóintézet becslései szerint
az ünnepi időszakba az online értékesítés 123,39 milliárd dollárra tehető,
ebből azonban 30 százalék, vagyis 37 milliárd dollár értékű árut vissza fognak vinni. Mivel ezzel nem mindig bírnak el az online kereskedők, ezért sokszor igen olcsón túl akarnak adni a visszaküldött termékeken.
A visszaküldés több módon is költséges a kiskereskedőknek, a szállítási és kezelési költségek, az online rendelés megfordításának folyamata számos lépésből áll, valamint a kézbesítés és újraraktározás költsége – mondta el David Egan, a CBRE ipari és logisztikai kutatásának vezetője.
Azért, hogy ezeket a költségeket ellensúlyozzák, számos kiskereskedő viszonteladókkal dolgozik együtt.
Ilyen a kilenc évvel ezelőtt alapított B-Stock, amely idén már mintegy 70 millió visszárut értékesített – 20 százalékkal többet az előző évhez képest.
Egyre többen gondolják úgy, hogy a visszaküldött áruk értékesítéséből kihasítanak egy szeletet.
Így döntött Jordan Kilburn Dallasban is, aki tavaly év elején hagyta ott munkáját,
hogy beszálljon a viszonteladói üzletágba. Hasonlóan tett Larry Lubarsky négy évvel ezelőtt – ő ráadásul az egész folyamatot dokumentálta a közösségi médiában –, és elmondása szerint tavaly egymaga bruttó 18 millió dollár értékben adott el termékeket.