A tervező nyolc évig tökéletesítette az alapanyagot.
Finom, erős és flexibilis anyag"
– nyilatkozta Hijosa a Reutersnek.
Hijosa erre alapozta cégét, amit Ananas Anamnak nevezett el, és az alapanyaghoz Fülöp-szigeteki gazdálkodók segítségével jut hozzá, akik aratás után szálakra bontják az ananász leveleit, amit Spanyolországban alakítanak át szövetté.
Egy négyzetméternyi textíliához 460 levél szükséges, de nyersanyagban nincs hiány, mivel a globális ananásztermelés 2016-ban 25 millió tonna fölé emelkedett.
A cég alapítója elmondta, hogy
a tíz legtöbb ananászt termelő ország hulladéka elég lenne a globális bőrtermelés mintegy 50 százalékának helyettesítésére.
A cég elindítása óta több mint 500 gyártó és divatház – például a német Hugo Boss – árulta az alapanyagból készített ruhákat és cipőket.
Az embereknek tetszik a termék, elsőnek bőrnek tűnik, de később aztán érezhető a különbség. A Piñatex pont úgy viselkedik, mint a bőr, csak teljes mértékben fenntartható"
– nyilatkozta Timothy Turner-Sutton a cég kreatív igazgatója.
A bőripar kritikusai szerint a szarvasmarhák levágása mellett a bőrök tisztításhoz használt nagymennyiségű vegyi anyag is rendkívül környezetkárosító.
Az állati termékek használatának egyik legismertebb ellenzője - Stella McCartney brit divattervező -, aki szerint a divatiparnak radikálisan csökkentenie kellene a környezetre gyakorolt káros hatását.
Azonban a fenntartható alapanyagok egyelőre nem olcsók, az ananász textíliából készült kabát mintegy 680 fontba (242 ezer forint) kerül.