Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója azt közölte, hogy
tavaly 700 millió dollár értékű kínai áru haladt át a budapesti légikikötőn.
Az idei áruforgalmi számok ismeretében pedig két számjegyű további növekedésre van kilátás.
A közlemény szerint a kínai partnerek egyre intenzívebben keresik a helyszínt egy új, kelet-közép európai logisztikai központ számára
A budapesti repülőteret üzemeltető BA vezetői pedig azt szeretnék elérni, hogy a magyar fővárosra essen a választásuk.
Hozzátették, hogy a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér épülő, CargoCity elnevezésű új árukezelő központja segítheti egy itteni kínai régiós gyűjtő-elosztó logisztikai bázis fejlesztését.
A 20 000 négyzetméteres épületet magába foglaló beruházás első ütemét már a jövő év második felében üzembe helyezhetik.
A Budapest Airport az idei év első fél évében 70 ezer tonna árut kezelt, 15 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az elmúlt két évben az utasforgalomnál is nagyobb, 39 százalékos mértékben növekedett a kezelt áru mennyisége, amely új rekordot döntött 2017-ben, és elérte a 127 ezer tonnát.