Az ügyfélszolgálatoknak az év utolsó negyedében kiugró számú ügyfélkérést kell kezelniük, a karácsony előtt a Black Friday is jelentős többletforgalmat jelent.
Az éves forgalom egyharmadát ebben az időszakban, az utolsó negyedévben bonyolítják az üzletek.
Az ajándékkereséssel és az év végi fáradtsággal járó stressz különösen érzékennyé teszi a vásárlókat: például sokkal türelmetlenebbek, kevesebb időt hajlandók információkeresésre fordítani, várakozni.
Vagyis alapvetően befolyásolja a vásárlás kimenetelét az, hogy milyen támogatást kapnak a vásárlási folyamatban.
A megnövekvő forgalom és az ez által keletkező magasabb számú ügyfélmegkeresés olyan megoldást kíván, amely megkönnyíti az ügyféligények kezelését, de a nagyfokú igénybevétel ellenére is költséghatékony tud maradni. Vagyis nem megoldás felvenni ötven embert az ügyfélszolgálatra.
Megoldást jelenthet azonban az önkiszolgáló call center, amikor a vásárló egy automatizált rendszertől kap információt a vásárlási folyamattal vagy az általa választott termékkel kapcsolatban. Ezeknek a rendszereknek a hatalmas előnye többek között az, hogy működtetésük minimális humánerőforrást igényel, folyamatosan használhatók, a hibaarányuk a nullához közelít, így ennek eredményeképpen töredékére csökkenthető a híváskezelés költsége.
A webshopok kezelőfelületeinek hiányosságaira pedig a képernyőmegosztáson alapú szoftverek kínálhatnak megoldást, amelyek lehetővé teszik az ügyfélszolgálatok munkatársainak, hogy valós időben és teljes mértékben személyre szabottan tudjanak segítséget nyújtani a vásárlóknak.