A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint
a Bayer Hungária Kft. Berocca Performance vény nélkül kapható gyógyszerének és Berocca pezsgőtabletta étrend-kiegészítőjének reklámjai megtévesztők voltak,
egyes tájékoztatásai pedig nem feleltek meg az ágazati előírásoknak. A hatóság 95 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A GVH megállapítása alapján a pezsgőtabletta reklámjaiban az európai közösségi jog által engedélyezett, valós és igazolt hatásnál többet (pl. „pörgős" napot, „maximális teljesítményt") ígértek. Nem került feltüntetésre továbbá, hogy a teljesítménynövelés mely összetevőnek tulajdonítható.
A gyógyszerrel összefüggésben pedig a hatóság a termékkategória feltüntetésének hiányát kifogásolta.
Továbbá az az állítás a reklámban, hogy a termék rövid időn belül segítséget nyújthat, nem állt összhangban alkalmazási előírásával, miszerint a hatáshoz négyhetes szedés szükséges.
A Hivatal döntésében utal arra, hogy nem tilos a különböző kategóriájú termékeket kínáló, úgynevezett ernyőmárka alkalmazása.
Célszerű azonban a vállalkozásoknak figyelemmel lenni arra, hogy az egyes kereskedelmi kommunikációk ezen belül mely termékre vonatkoznak,
illetve miként, milyen tartalommal jelennek meg – valamennyi termék esetében elvárás ugyanis a megfelelő információt hordozó tájékoztatás.
A hivatal jelentős kedvezményeket nyújt a kiszabandó bírság összegéből a jogsértésüket elismerő, tevőleges jóvátételt tanúsító vagy megfelelési programot kidolgozó vállalkozásoknak. Tekintettel a jogsértések részbeni elismerésére, illetve a már megvalósított megfelelési erőfeszítésekre, az ügyben kirótt bírság végül a csökkentő tételek nélküli összeg kevesebb, mint a fele lett.