Ugyanakkor az ágazatban rejlő kereskedelmi értékeket jól szemlélteti, hogy a Waymot – ami a Google tulajdonában lévő vállalat – és önvezető járműveit 175 milliárd dollárra értékelte a Morgan Stanley.
Ráadásul a CLSA kutatásai szerint az amerikai utakon lévő önvezető járművek száma gyorsan fog emelkedni: 2020-ban már várhatóan 50 ezer önvezető jármű lesz az utakon, míg 2022-ben ez a szám elérheti akár a 800 ezret is.
A hagyományos járművek leváltása önvezetőre, valamint a szabályozási kérdések mikéntje azonban egyelőre megválaszolatlan,
de az biztos, hogy a gyakorlati bevezetés igen bonyolult folyamat lesz minden vállalat számára. Ráadásul az önvezető autók fogalma sem tisztázott teljesen.
A Herbert Smith Freehills globális ügyvédi iroda legfrissebb jelentése szerint 716 joghézag akadályozta meg az automatizált járművek forgalomba állításának elfogadását az elmúlt időszakban – írja a Business Insider.
A következő öt-tíz évben a zsúfolt városi környezetben várhatóan az önvezető autók közül a robotaxik, vagyis az autómegosztók lesznek a legjellemzőbbek"
– nyilatkozta Michael Barr, az önvezető autók alapítványának portfólió kezelője.
Az amerikai törvényhozók már két törvényjavaslatot is beterjesztettek a biztonságos használat érdekében, ami Barr véleménye szerint jelzi, hogy a kormányzat is támogatja a technológiát.
Ugyanakkor a biztosító társaságok még nem reagáltak az önvezető autókkal kapcsolatos felvetésekre.
Múlt héten például a Volvo mutatta be azt a fejlesztését, ahol a volán mögött akár aludni is lehet, mivel a kocsi önállóan elintéz mindent.