Mind az Ericsson, mind az O2 bocsánatot kért az egész napos hibáért.
A havi előfizetéssel rendelkező ügyfeleknek január végéig megérkezik a kártérítés, ami kétnapos szolgáltatási díj kedvezményt jelent.
A feltöltő kártyás ügyfelek tíz százalékkal többet tölthetnek fel egyenlegükre, amennyiben az új évre is feltöltik számlájukat.
Bár a mobilszolgáltató szerint a hanghívásokat nem érintette a probléma, több ügyfél is arra panaszkodott, hogy nem tudtak telefonálni a leállás során.
Az O2 – amely a spanyol Telefonica tulajdona – a második legnagyobb mobilszolgáltató az Egyesült Királyságban. 25 millió felhasználóval rendelkezik, és olyan vállalatoknak nyújt szolgáltatást, mint a Sky vagy a Tesco.
A Telefonica brit vezérigazgatója elmondta, hogy teljes körű ellenőrzést és alapos vizsgálatot folytatnak mindkét vállaltnál. Az Ericsson Egyesült Királyság és Írország régiójának ügyvezető igazgatója pedig hozzátette, hogy a hibás szoftvert már eltávolították.