A válaszadó cégek azt válaszolták, hogy az a civil szervezet kap támogatást, aki kér.
A megkérdezettek 18 százaléka mondta azt, hogy azért nem adakozik, mert senki sem kereste meg őket ilyen kéréssel - egyébként 10 százalék ennek ellenére is adományozott.
A cégek e-mailben szeretik leginkább a megkereséseket, és hasznos, ha a támogatást kérő szervezet megfelelően alá is támasztja a kérését.
A felmérés egyik fontos következtetése, hogy a cégek nem puszta üzleti tranzakcióként tekintenek a jótékonykodásra,
a támogatások odaítélésekor annak hasznosságát, a rászorultságot, vagy akár szubjektív szempontokat mérlegelnek, de saját bevallásuk szerint háttérbe szorulnak a vállalat közvetlen érdekei
(68 százalékuk mondta, hogy egyszerűen csak szeretnének segíteni azokon, akik rászorulnak). Természetesen a döntéshozó személye, az emberi faktor, a személyes érintettség és a kötődés nagyon fontos tényezők a támogatás kiválasztásában.
Az szja 1 százalékos felajánláshoz és a magánszemélyek adományozási gyakorlatához hasonlóan a céges jótékonykodás esetén is
az egészségügy és a rászoruló gyermekek segítése a leginkább előnybe részesített terület.
Írásunk a Forbes.hu cikke alapján készült, mely további adatokat is közöl a kutatásról.