A magyar szoftver- és webfejlesztőpiac ismert szereplője, a Bigfish közreműködésével fejlesztett Allyos (ejtsd: olljos) ezt a modellt próbálja meg átalakítani a közösségi vásárlás segítségével. Ha egy termék a rendszerben 100 dollárba kerül, akkor maximum 100 potenciális vásárló dönthet úgy, hogy 1-1 dollárral beszáll a vásárlásba. Ha a teljes árat összeadják, akkor a finanszírozott termék az egyiküké lesz – az, hogy pontosan kié, véletlenszerű kiválasztás útján dől el. Azonban a többieknek sem kell bánkódniuk, mert a betett pénzük nem veszik el. Úgynevezett passzív pénz (passzív indollár) keletkezik belőle, amelyet az Allyos piacterén teljes összegben levásárolhatnak kedvezményként.
Ez az üzleti modell játékossá teszi a vásárlást, és sokan lehetnek olyanok, akik szívesen kockáztatnak 1-1 dollárt azért, hogy hozzájussanak a legújabb iPhone modellhez vagy éppen egy új autóhoz. Ugyanakkor a gyártók profitját sem csökkenti, mivel
a közösségi finanszírozásra kiajánlott termékek általánosan 20 százalékkal magasabbak a piaci árnál. Ez adja az Allyos bevételét, és a startup ebből fizeti a termékek házhoz szállítását, valamint összes felmerülő költségét is.
A közösség tagjait pedig a magasabb ár nem zavarja, mivel ennek csak pici töredékét kockáztatják egy termék megszerzéséért. Ráadásul ezt a kockázatot is eltünteti a rendszer.
A közös vásárlásra kiajánlott termékek mellett az Allyos ugyanis elindít egy piacteret is, ahol viszont
kifejezetten magas árengedménnyel lehet hozzájutni a cég gyártópartnereinek egyéb termékeihez.
Itt lehet levásárolni a passzív indollárokat, és ez teszi igazán vonzóvá a modellt.
„Az Allyosban a pénz értéke minimálisan a névértékével egyezik meg, de jó esély van rá, hogy annál sokkal többet fog érni" – emeli ki Joe Bitter, az Allyos egyik alapítója és befektetője. A rendszerben az egyenlőséget pedig az időtényező beépítése valósítja meg: egy termék közösségi finanszírozásába mindenki óránként maximum 1 dollárral szállhat be, és mivel a kampányok csak néhány napig futnak, senki számára sem garantált, hogy ő vásárolhatja meg az adott terméket.
Ez kizárja azt, hogy egy felhasználó hátrányba szorítson másokat csak azért, mert vastagabb pénztárcával rendelkezik.
Az Allyos elsőként a magyar piacon vezeti be a szolgáltatását, az alkalmazás már letölthető a Google Play Áruházból és az iTunes App Store-ból.
Az influencerek közreműködésével lefolytatott tesztelés során több mint 140 ezer felhasználót értek el, akik 99 százalékban pozitív visszajelzést adtak mind a koncepcióról, mind az alkalmazásról. Jelenleg közel 800 termék várja a start gomb megnyomását és azt, hogy bekerüljön a rendszerbe, emellett tervben van a szolgáltatások – például szállásfoglalás – bevonása is. Ezután nemzetközi terjeszkedés következhet, amelyet franchise-rendszerben terveznek megvalósítani az alapítók.