A YouTube átugorhatatlan reklámjainál már csak a Facebook mid roll (videók közben megjelenő) reklámai idegtépőbbek. Ráadásul míg a videómegosztó portál az előfizetőinek biztosítja a reklámmentességet, addig a Facebookon nincs ilyen megoldás.
A YouTube szerint az új módszer lehetővé teszi, hogy a partnerek több pénzt keressenek. Első körben az átugorhatatlan reklámok hossza 15-20 másodperces lesz, de ez a különböző országokban változhat. A vállalat szerint azonban ez a reklámtípus lényegesen többe fog kerülni a megrendelőknek.
Eközben már Magyarországon is érezhető a Facebook tavaly bevezetett marketingújítása.
A közösségi oldalon szereplő videókban egyre gyakrabban bukkannak fel az úgynevezett mid roll reklámok. Úgy tűnik, a cég annak ellenére is ragaszkodik hozzá, hogy a közvélemény-kutatások szerint jelenleg ez az egyik leggyűlöltebb reklámfajta az internetezők körében.
Tavaly még csak tesztelték ezt a megoldást, idén az év közepétől viszont egyre több országban jelennek meg a videókban is reklámok. Ez sokszor azt jelenti, hogy párperces videók közben 30-40 másodperces, átugorhatatlan reklámokat kell nézni, ráadásul ezek akkor jelennek meg, amikor a felhasználó már jócskán benne jár a megtekintésben.
A mid roll megoldás eddig bevétel tekintetében is kudarcot vallott, hiszen azok a megrendelők, akik használták a funkciót nem tudtak jó eredményeket elérni, ráadásul a YouTube-on sokkal kevesebbe kerül több ember elérése.
Egy reklámozó arról számolt be, hogy hiába érkezett több millió megtekintés, de ez kevesebb mint 500 dollár bevételt jelentett a cége számára. Egy másik partner elmondása szerint 24 millió megtekintés után 11 ezer dollár bevételt szerzett, míg a YouTube-on ehhez kevesebb mint 2 millió nézőre van szükség.
A Digiday adatai alapján a YouTube-on egymillió megtekintő átlagosan 2200 dollár bevételt termel, míg a Facebookon ugyanennyi megtekintés csupán 264 dollárt hoz.
Az Adblock Plus felméréséből pedig az derül ki, hogy a felhasználókat továbbra is az internetes felugró ablakok idegesítik a legjobban (73%). Ezt követik a mobilon megjelenő reklámok (70%), a videók előtt megjelenő (57%) és a Facebookon látható hirdetések (40%). Láthatjuk tehát, hogy az emberek több mint a fele kifejezetten utálja a videók előtt levetített reklámokat.
A mid roll reklámok filozófiája szerint, ha egy felhasználó már rászánt 20 másodpercet egy videóra, akkor már nem fogja becsukni csak azért, mert megjelenik egy hirdetés. Ez azonban a legfrissebb tanulmányok szerint egyáltalán nem igaz, sőt toronymagasan a mid roll reklámot tartalmazó videóból akar azonnal kilépni a legtöbb felhasználó (51%). Ezzel szemben a videók előtti reklámoktól csupán az internetezők 36 százaléka akar szabadulni.
A Facebook-felhasználók 60 százaléka mobilról böngészi a közösségi oldalt, ráadásul ők felelnek a cég bevételének 80 százalékáért. A mobiltelefon azonban a lehető legrosszabb hely a mid roll reklámoknak, ezt pedig több tanulmány is bizonyítja. Ez a reklámtípus sokkal jobban megállja a helyét a televízióban.
Tény azonban, hogy a Facebook egyre inkább elmozdul a videók irányába, hiszen ez még mindig egy viszonylag kevésbé kiaknázott bevételi forrás a vállalatnál. Ezeket az ambíciókat jól mutatja, hogy tavaly nyáron bevezették a Watch funkciót, amely alatt kizárólag videós tartalmak találhatók. Kiderült az is, hogy az elmúlt egy évben 900 százalékkal több időt töltöttek a felhasználók a Watchon.