Ismét erős évet zárt a közel 25 százalékos részesedésével piacvezető REGIO JÁTÉK: 16 százalékos növekedés mellett 12,2 milliárd forint nettó árbevételt realizált 2018-ban.
Ilyen mértékű változás kevésbé jellemző a teljes, nagyjából 45 milliárd forintos, lassabban növekvő és egyre inkább koncentrálódó játékpiacra nézve
– nyilatkozta a cég közleményében Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A vállalat árbevétele mellett nőtt az eladott játékok száma, az online vásárlás aránya és annak átlagos kosárértéke is. „Tavaly félmillió darabbal több, mintegy 7 millió játékot vásároltak tőlünk,
51 százalékkal emelkedett az online vásárlás mértéke, és 7 százalékkal növekedett egy átlagos webes megrendelésünk kosárértéke (8238 forintra).
Továbbra is kiadósabb az internetes vásárlás, bolti hálózatunkban 6000 forint kerül a blokkra alkalmanként éves szinten" – tette hozzá a szakember.
A játékpiac főszezonja a karácsonyt megelőző időszak, ekkor tavaly 1,33 millió játék talált gazdára mintegy 6 milliárd forintos forgalom mellett a REGIO JÁTÉK adatai alapján. A cég várakozásai szerint a Black Friday és az aranyszombat volt a legtöbb értékesítést hozó nap a tavalyi évben.
A legnépszerűbb termékkategóriák sorában a tavalyi aranyérmes építőkészletek a dobogó második fokára kényszerültek, ugyanis 2018-ban a társasjátékok és kártyák vitték a prímet. A harmadik helyen nem történt változás, a kreatív és fejlesztő játékok nyerték a bronzérmet.
Évek óta nő a játékválasztás tudatossága, hogy olyan játék kerüljön a gyermek elé, melyben használja kreativitását, logikáját, amely fejleszti kézügyességét.
Mindez megfigyelhető a legkeresettebb játékkategóriák alakulásában is.
TOP 5 játékkategória a REGIO JÁTÉK bevételei alapján
1. Társasjáték, kártya