A CyBERG 2018. második negyedévében kötött franchise szerződést a Region Capital Holding Kft.-vel (RCH), a cég 2030-ig összesen 73 db éttermet nyit Ausztria, Csehország, Szlovákia és Lengyelország területén. Az RCH most kijelölte az első ausztriai étterme helyszínét a Parndorf Fashion Outlet-ben, amit a CyBERG menedzsmentje jóváhagyott.
Ez lesz a KAJAHU étteremlánc harmadik, egyben első külföldi étterme.
Az üzlet a bevásárlóközpont bejáratánál helyezkedik el, ahol közel 6 millió autó halad el évente, így a cég jelentős forgalomra számít. A 400 négyzetméteres üzlethelyiség a tervek szerint egy 100 négyzetméteres terasszal is kiegészül majd. Az új egység várhatóan az RCH által vállalt 2019. októberi határidőhöz képest korábban elkészülhet.
A KAJAHU Parndorf a két hazai egységgel megegyező belső enteriőrrel rendelkezik majd, és ugyanúgy ott lesz benne az ismert YouCanCook főzősziget, a DJ pult és a gyereksarok is. Az asztaloknál ülve a vendégek érintőképernyős felületről rendelhetnek majd, a jelenlegi trackpades navigációt egy modernebb felhasználói élményt nyújtó megoldás váltja fel. Minden jelenleg futó digitális KAJAHU szolgáltatás elérhető lesz Ausztriában.
A 2015-ben alapított CyBERG Corp. Nyrt. a KAJAHU rendszergasztronómiai franchise tulajdonosa és fejlesztője.
A KAJAHU egy digitális közösségi étteremlánc-koncepció, amely a technológia és a vendéglátás összeházasításán keresztül egy egyedülálló hibrid modellként úttörőnek számít a világpiacon.
Szabó Erik, a CyBERG vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy olyan befektetési lehetőséget és üzletmodellt kerestek, amely rendszeres és folyamatos fogyasztói igényre és online értékesítésre épül, széles célcsoportot szolgál ki, skálázható, és a vendéglátás mellett digitális, adatbázis alapú üzleti lehetőséget is magában rejt.
A KAJAHU-ötlet egy kockázati mátrixra épül. Az volt a cél, hogy minden olyan potenciális kockázatot kiszűrjünk, ami az üzlet sikerességének akadálya lehet.
Ezért vágtunk egy franchise alapú rendszergasztronómiai üzletbe, ami mellesleg a mai digitális világ fogyasztói igényeire is válaszokat ad" - fejtette ki Rózsa Balázs, a CyBERG elnök-vezérigazgatója.
Sikeres zártkörű tőkebevonást követően január 10-én megkezdődött a kereskedés a CyBERG Corp. Nyrt., a KAJAHU étterem- és technológiai franchise tulajdonosának részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde középvállalati igényekre szabott BÉT Xtend piacán.
A cég részvényeivel 1.800 forintos áron kezdődött meg a kereskedés, az induló 5,370 milliárd forintos piaci kapitalizáció a korábbi zártkörű tőkeemelés alapján alakult ki.
A tőkeemelés keretében, 170 ezer darab, a korábban forgalomban lévő „A" sorozatú törzsrészvényekkel azonos sorozatba tartozó, 100 forint névértékű, névre szóló, dematerializált részvényt bocsátottak ki. Ezzel a vállalat 281 millió forint összegű alaptőkéje 298 millió forintra emelkedett, míg a zártkörű tőkeemelés során rendelkezésre bocsátott 307 millió forint többi része a cég tőketartalékába került.
Az étterem kínálatáról megkérdeztük Szabó Eriket, aki az Origónak elmondta, hogy a KAJAHU fontos alapanyaga a magyar szürke marha, az ebből készült burgerek, kolbászok és fasírt az étteremlánc legnépszerűbb ételei közé tartoznak. Terveik szerint a teljes franchise hálózatban 80-90 százalékban azonos ételek szerepelnek majd. A kínálat fennmaradó 10-20 százalékát a helyi ízlésvilágot, szezonalitást és beszállítói kört figyelembe véve alakítják majd ki.