Több online hírportál is beszámolt arról, hogy az elmúlt időszakban több könyvelő is arra panaszkodott, a NAV által kiküldött értesítések nem a megfelelő személyhez kerülnek, így azok olyan adatokhoz is hozzáférnek, amelyek akár adatkezelési szempontból is aggályosak lehetnek. Előfordult olyan eset, hogy egy könyvelő egy általa régebben könyvelt cég értesítéseit kapta meg, de arra is volt példa, hogy egy bérszámfejtőhöz vagy cégvezetőhöz érkezett meg egy értesítés, amelyet a könyvelőnek kellett volna megkapnia.
Szintén megtörtént, hogy egy revizori vizsgálat bejelentését két részletben, két helyre küldték meg, de a könyvelőnek és az ügyvezetőnek két különböző tartalmú levelet címeztek, és csak a kettőt összevetve lehetett minden információt megtudni. Az is előfordult, hogy könyvelők olyan értesítéseket kaptak, amelyekhez semmi közük.
A Minősített Könyvelők Egyesülete (MINKE) szerint a problémát a cégkapu bevezetése okozza és idő kell még ahhoz, hogy a rendszer hiba nélkül üzemeljen.
Az egyesület megdöbbentőnek nevezte, hogy a cégkapuval kapcsolatos tájékoztatót tizenegy nappal a bevezetése előtt, december 20-án adta ki a NAV, előtte nem.
A NAV állítása szerint az eBEV rendszer által küldött nyugták esetében valamennyi, a NAV képviseleti nyilvántartása alapján eljárni jogosult személy, valamint a meghatalmazottak és törvényes képviselők is értesítést kapnak, de ezt a MINKE tagjai nem így tapasztalták.
Az adóhatóság az egyik hírportálnak úgy nyilatkozott, hogy a január 1-jén életbe lépő változásokhoz a fejlesztések a NAV oldaláról megtörténtek, a hatósági irat (határozat, tájékoztató levél, adatszolgáltatás) esetén az irat címzettjét az adóigazgatási eljárásban a NAV az irányadó jogszabály alapján választja ki.
Ha bárki úgy gondolja, hogy a NAV küldeménye nem megfelelő címzetthez érkezett, érdemes minél előbb tisztázni a bejelentett meghatalmazottak körét és jogosultságaikat.
Cikkünk alapjául a Kamaraonline.hu írása szolgált.