Az Orbital Display tesztüzeme az idén nyáron lenne, míg a projekt élesben 2021-től venné kezdetét. Az Astronomy.com cikke szerint az objektum élettartama ugyanakkor véges lehet, mert ezek a kisméretű műholdak maximum egy évig működőképesek. Vagyis körülbelül évenként újabbat kellene az űrbe juttatni belőle.
Az esti szürkületkor, illetve a hajnali napfelkeltekor vetíti majd a reklámokat az égboltra.
Ekkor az Orbital Displayt alkotó kis műholdak még elegendő mennyiségű napfényt képesek összegyűjteni, amelynek visszaverésével létrehozhatják a reklámfeliratot, ugyanakkor a háttér, azaz az égbolt kellőképpen sötét ezekben a napszakokban.
A csillagászok határozottan ellenzik az ötlet megvalósítását, miután úgy vélik, ha a jelenleginél is tovább nő a fényszennyezés mértéke, az már komoly gondokat okozhat.
Már így sok műhold kering a Föld körül, amelyek felületéről fény verődik vissza a világűrből. Igaz, ezek a fényjelenségek csak néhány másodpercig láthatók.
Ha azonban az Orbital Displayt fellövik, azzal egy hihetetlen fényerőt kibocsátó objektum kerül a Föld légterébe.
Összehasonlításképpen: a telihold fényereje alig több mint a másfélszerese, a napé pedig nem egészen a három és félszerese az Orbital Displayének.
A csillagászok szerint emellett a világűr már így is túlzsúfolt. Több mint 20 ezer objektum kering a Föld körül az Egyesült Államok légierejének nyilvántartása szerint. Ám csak kevesebb mint a 10 százalékuk a ma is működő műhold, a többi használaton kívüli szatellita vagy valamilyen űrhajóból leszakadt alkotórész.
Az ellenzőket a projekt ötletgazdái azzal igyekeznek megnyugtatni, hogy egy-egy reklám csupán hat percig lenne látható az égbolton.
Viszont marketing szempontból egy hihetetlenül értékes és izgalmas felületet nyerhetnének.