Egy magyar webáruház számára a közép-kelet európai régió országainak piacai lehetnek a legígéretesebbek, mint Szlovákia, Csehország, Románia, Horvátország és Lengyelország. Arra azonban figyelni kell, hogy a munkaerőhiány az egész régiót érinti, így nehéz lehet olyan minőségi embereket kiválasztani, akik beszélnek az érintett nyelveken, ez viszont fontos.
Az egyes országokról szólva az írás megemlíti, hogy Románia gyakorlatilag szűz piacnak számít az e-kereskedelemben. Bár a 2017-es évben 40 százalékkal bővült a piac az előző évihez képest, azonban az e-kereskedelem teljes részesedése jelenleg is csak 6 százalék.
Az Expandeco úgy fogalmaz, hogy a Romániába történő bővítés egy biztos és helyes lépés.
Horvátország a "lehetőségek földjét" jelenti a webes kereskedelemben a szakértő cég szerint. A webáruházak színvonala, a választék és a szolgáltatások a legalacsonyabb szinten vannak a régió piacaihoz viszonyítva, amit megerősít, hogy a vásárlók legfeljebb 76 százaléka adott le rendelést egy külföldi webáruházban.
Lengyelország rendelkezik a legnagyobb piaccal a régióban. A lakosok száma (több mint 38 millió fő), az internetfelhasználók egyre növekvő száma, a vásárlási készség, a klasszikus bevásárlási tilalom bevezetése kiválasztott vasárnapokon mind-mind az internetes kereskedelem malmára hajtja a vizet, melynek összértéke már most 10 milliárd euró, de 2020-ig előreláthatólag megduplázódik.
Lengyelország a terjeszkedés szempontjából mindenképpen célország.
Nyugat felé fordulva sokkal minőségibb piaccal találkozhatunk, mint a régiónké, de lehetőség mindig akad. Itt sok a versenytárs, de aki megfelelően megbirkózik a marketinggel, annak nyert ügye van. A magyar webáruházaknak főleg a versenyképes árból származhat nyeresége, de a nyugati terjeszkedést csak különösen tapasztalt webáruház tulajdonosoknak ajánlja az Expandeco.
A teljes cikk a Piacésprofit.hu oldalán olvasható el, mely további részletekkel is szolgál a témában.