Az egyes márkák értékét több mint húsz éve összevető listát ezúttal is a techcégek uralják. A győztes Amazont az Apple, a Google és a Microsoft követi, de a Facebook is a top10 táborát gyarapítja. Az első tízből hét vállalat az Egyesült Államokból indult útjára,
de az erősödő keleti befolyásról árulkodik a Samsungon kívüli két kínai pénzpiaci szereplő jelenléte.
A legnagyobb emelkedést szintén egy távol-keleti vállalat, a Netflix kínai vetélytársának szánt iQiyi könyvelhette el, ami egy év alatt több mint megháromszorozta értékét. A két ország dominanciája a teljes ötszázas listán meghatározó, cégeik teszik ki a szereplők kétharmadát. Ami az iparági bontást illeti, az IT-szektort a bankok, a telco és az autóipar követi az 500-as listán.
A Brand Finance összeállított egy másik listát is. Az egyes márkák erősségét vizsgálva olyan tényezőket vett számításba, mint a marketing-tevékenység, az ügyfélkötődés, vagy éppen az üzleti teljesítmény.
Ebben az összevetésben világszerte a Ferrari áll az élen, második helyet ért el a magyar leányvállalattal is bíró Sberbank, a dobogóra harmadik fokára a Deloitte került.
Az orosz gyökerű bank nemcsak a kiemelkedő üzleti számainak, hanem a jó ügyfélvéleménynek és a jelentős mértékű technológiai fejlesztéseinek köszönheti előkelő helyét.
A Brand Finance elkészítette a legsikeresebb vezetők listáját is. Itt Jeff Bezos a győztes, az Amazon vezére nem mellékesen a világ leggazdagabb embere is. Őt követi a listán Akoi Toyoda (Toyota), dobogós még Bernard Amault (LVMH – Louis Vuitton), míg az Apple-vezér Tim Cook a negyedik helyet csípte meg, Mark Zuckerberg pedig a 15. lett.
A Brand Finance nemzetközi szervezet 1996 óta állítja össze a vállalatok márkaértékét vizsgáló globális 500-as listáját, olyan szempontok alapján, mint a marketing és üzleti teljesítmény, a munkáltatói kép és a vállalati reputáció. Tételes lista itt olvasható.