„Keresem a lányt, aki szombaton kettőkor kék nadrágban és fehér pólóban karórát vásárolt a plázában. Ha én is szimpatikus vagyok neked, hívj fel.” Hónapokig terjengtek az ehhez hasonló posztokat a közösségi médiában. Ez a facebookos trend is jó példa arra, hogy bizonytalanok a fiatalok, és mire összeszednék a bátorságukat, hogy odalépjenek a kiszemelthez, azt addigra már beszippantotta a város forgataga. Ha a magyar egyetemista, Ecsenyi Áron, Szabó Péter és Ale Dávid startupja siker lesz, akkor ez többé nem fordulhat elő.
„Az ötlet egy kudarc után pattant ki az egyik barátom fejéből. Elgondolkodott azon, hogy a városi nyüzsgés mennyire megnehezíti az ismerkedést, és azt mondta kellene valami, amivel megtudhatnánk, hogy kinek vagyunk szimpatikusak. Ekkor gondoltunk arra, hogy kellene egy ilyen mobil alkalmazás” – avatott be Ecsenyi Áron. Elképzeléseik szerint az app használói bármikor kideríthetik 22 méteres távolságon belül, hogy azzal a vonzó idegennel kölcsönös-e a szimpátia. Ehhez elég egy kacsintást küldeni az alkalmazáson keresztül.
Az ötletgazdák elmondása szerint a fiatalok nagy lelkesedéssel és érdeklődéssel várják az applikációt, a megvalósítás viszont bonyolultabb, mint gondolták. „Nemrég kifejlesztették azt az algoritmust, amely kiszűri a helyzet-meghatározást befolyásoló zajokat, de nem specifikálták. Ezért nekünk kell írni specifikációt a beltéri lokalizációra, ehhez viszont szükségünk lenne egy programozóra. De mivel diákok vagyunk, és nem tudnánk kifizetni a szakembert, gyorsan összedobtam egy indiegogo-kampányt azt remélve, hogy egy kevés pénz gyűjtéséhez nem kell nagy felhajtás. Elszúrtam, kellett volna a nagy felhajtás” – magyarázza Ecsernyi Áron. Tehát most itt megállt a fejlesztés.
A fiataloknak az a céljuk, hogy az alkalmazás integrálódjon a Facebook Messengerbe. Van is erre esély, mert a Facebook fejlesztői oldalán ez a lehetőség megpályázható. Ha sikerülne, akkor a Messenger külső fejlesztőjévé válnának a fiatalok, és azonnal 600 millió felhasználót érnének el.
"Azt javaslatom a fiataloknak, ha bármilyen ötletük van, nézzék meg, mennyire egyedi a világon, majd ha erről megbizonyosodtak, azonnal indítsák el az Indiegogón és a startup közösségek oldalain. Nem érdemes várni" – összegzi tapasztalatait Ecsenyi Áron.