A cég elmondta, hogy 2019-re a korrigált EBITDA bevétele 350 és 400 millió dollár között várható, ugyanakkor az elemzők legalább 550 millió dolláros bevételt várnak a cégtől egész évre. Viszont a cég múlt héten erős negyedik negyedéves értékesítést jelentett be.
A vállalat részvényei 18 százalékot estek a bejelentés hatására.
Vagy rendkívül rosszul áll majd a cég, vagy teljesen szétesik
– nyilatkozta Linda Bolton Weiser, a Davidson elemzője a CNBC-nek.
Pénteken a Mattel részvényei szintén nagyon megcsúsztak: akkor 23 százalékot csökkent, miközben kétszer is megállították emiatt a kereskedést.
Számos ikonikus játékgyártó is küzd hasonlóan gyenge értékesítéssel,
mint például az American Girl és a Fisher-Price. Az utóbbi években a hagyományos játékok iránti kereslet csökkent, míg a videojátékoké nőtt, ráadásul a Mattelt súlyosan érintette az amerikai Toys R Us kereskedelmi vállalat tavaly csődje.
Ynon Kreiz vezérigazgató alatt a Mattel kétirányú stratégiát fogadott el, amelynek célja, hogy a cég rendbe hozza pénzügyeit, ennek keretében egy 650 millió dolláros költségcsökkentést hajtottak végre, valamint 2.200 munkavállalót bocsátanak el.
Továbbá Kreiz abban reménykedik, hogy a januárban bejelentett Barbie-film – amiben Margot Robbie lesz a főszereplő –, valamint a közelgő Hot Wheels-film növeli majd az értékesítést.