Kétfaktoros azonosítást vezet be az online bankkártyás tranzakcióknál a CIB Bank. Ennek megfelelően 2019. március 1-től a megszokott kártyaadatok (név, kártyaszám, lejárat, CVC/CVV kód) mellett
egy egyszer használatos kódot is meg kell adnia azoknak a CIB-es ügyfeleknek, akik olyan internetes kereskedőtől vásárolnak, amely alkalmazza megerősítő kód használatát a vásárlási folyamat során.
Azokon az oldalakon, ahol kérik a kódot, megtalálható a „Verified by Visa", illetve a „MasterCard SecureCode" logó.
Amennyiben a 3D Secure szolgáltatás kötelező az adott online shopban, úgy a tranzakció és a vásárlás
kizárólag a helyes kód megadásával lehet sikeres – utóbbit a telefonjára érkező sms-ben vagy a CIB Bank Mobilalkalmazáson keresztül érkező push (felbukkanó) üzenetben kapja meg az ügyfél.
„Érdemes meggyőződnünk róla, hogy valóban azt a mobilszámot használjuk-e még, amelyet a bankban nyilvántartanak, különben előfordulhat, hogy nem érkezik meg a kód a készülékünkre" – hívják fel a figyelmet a CIB Bank szakértői. Hozzátették, hogy a kétfaktoros azonosítás néhány másodperccel meghosszabbíthatja ugyan a netes vásárlásra szánt időt, ám ezt bőven ellensúlyozza, hogy jelentősen megnöveli az internetes bankkártyahasználat biztonságát. A szolgáltatás egyébként díjmentes, a bank a megerősítő kódot tartalmazó üzenetekért sem számít fel díjat.
A szolgáltatás bár a CIB Banknál tényleg újdonság, de évek óta létezik a piacon. A jövőben ennek a szolgáltatásnak az általános terjedésére lehet számítani hazánkban más bankoknál is egy európai uniós jogszabályváltozás miatt, mely az úgynevezett erős ügyfélhitelesítéshez kapcsolódik.
Más bankok ügyfelei addig is érdeklődhetnek bankjuknál arról, hogy nyújt-e internetkártya szolgáltatást.
Egy csekély díjért ugyanis az internetes vásárlásokat külön bankkártyára, úgynevezett internetkártyára lehet áthelyezni,
mely többféle filozófiával védi a kártyabirtokos pénzét: vagy a limitet tartja nulla szinten az ügyfél vásárlásáig, vagy az elkülönített számla alapesetben nulla egyenlege védi a kártyabirtokost az illetéktelen vásárlásoktól, de régebben előfordult már hasonló, SMS kóddal történő internetes vásárlás szolgáltatás, illetve vásárlásonként egyszer használatos kártyaszám is. Internetkártya szolgáltatás egyébként a CIB Banknál is van.
Azoknál a bankoknál, amelyek még nem álltak át az internetes vásárlást megerősítő kód használatára, továbbá internetkártyájuk sincs,
egy prepaid (előrefizetett) bankkártya ajánlható, melyből sokféle változat létezik a piacon,
köztük magyar kibocsátású is (Peak Financial Services, Budapay, Festipay), de az Európai Unió bármely országából igényelhetünk ilyen kártyát anélkül, hogy kimozdulnánk az otthonunkból (a külföldi prepaid kártyák között hazánkban a legismertebb a Revolut). A prepaid bankkártya lényege, hogy egy elkülönített kártyaszámlára elég a vásárlás előtt pénzt tölteni egy másik bankkártyáról, így azon csak az internetes vásárlás előtti percekben lesz pénz, egyébként a nulla egyenleg miatt bármely más időpontban a megterhelési próbálkozás sikertelen lesz. Ezzel a kártyabirtokos elkülönítheti az internetes költéseit attól a kártyától, melyen a pénzét tartja.