A várakozásokat felülmúló negyedik negyedéves eredményeket jelentett a cég, egyúttal komoly éves növekedést megelőlegezve 2018-ra. A negyedéves nyereség 115 millió dollár körül alakulhat, ami kifejezetten erős eredménynek számít ahhoz képest, hogy a megelőző év azonos időszakára a vállalat még veszteséget jelentett.
Így az előzetes számítások szerint a Match az alapítása óta eddigi legjobb éves profitját, 500 millió dollárt ért el 2018-ban.
Azt, hogy milyen óriási szerep jut a cégnek és termékeinek, illetve szolgáltatásainak a romantikus vagy intim kapcsolatok kialakításában, jól mutatja néhány szám. Például az, hogy a vállalat saját adatai szerint
az Egyesült Államokban megvalósult minden randevú, párkapcsolat vagy házasság esetét tekintve, azok 60 százaléka valamelyik oldaluknak vagy alkalmazásuknak volt köszönhető eredetileg.
A cég azonban nem áll meg itt, és a jövőben ennél is többet szeretnének elérni.
A vállalatnál azt mondják, több lábra szeretnék állítani az üzletet. Felmérésük szerint a társkereső egyedülállók átlagosan négy, ilyen célú alkalmazást használnak párhuzamosan. A cég nem is titkolja, hogy azt szeretné, ezek között termékei legyenek a meghatározók. De már nemcsak a romantikus kapcsolatok kialakításában törnének monopolszerepre, hanem az a céljuk, hogy valamennyi típusú intim emberi kapcsolat kialakításában megkerülhetetlenek legyenek szolgáltatásaikkal.
Ezért a jövőben a meglévő megoldásaik egyre specializáltabb, adott célcsoportnak készült változatainak megjelenésére lehet számítani, valamint új oldalak, illetve alkalmazások indítására is.
Noha a piacon számos versenytárs van, a Match ambíciói egyáltalán nem alaptalanok, és talán emiatt kicsit ijesztők is lehetnek.
A Magyarországon is jól ismert Tinder továbbra is a világ legtöbbet letöltött randialkalmazása.
A csoport ennek az egy terméknek köszönheti bevételei felét, úgy, hogy tavaly 1,2 millió új felhasználót regisztrálták, amivel a Tinderhez köthető bevételek duplázódtak.
Különösen az ázsiai országokból nyert meg sok új felhasználót az alkalmazás. Egyre népszerűbbek különböző fizetős variációi is. Ezek az alkalmazás keretein belül biztosítanak az ingyenes változatnál több lehetőséget a felhasználónak, vagy épp jobb láthatóságot a potenciális randipartnerek találatai között.
Ugyanakkor nincs mindenütt könnyű dolguk. A vállalatnál elmondták, hogy például Japánban csak most érnek el áttörést, noha lassan egy évtizede jelen vannak ott is. A cég vezérigazgatója úgy véli, a randevúzás körüli eltérő kulturális hagyományok sokáig megnehezítették dolgukat, mert még néhány éve is sajátos "stigmát" jelentett az, ha valaki randialkalmazásaikon keresztül próbált párt találni.
A tavalyi évet egyébként a várakozásokat alulmúlva indította a Match-csoport, de az év egésze kiugró eredményeket hozott.
Ez reális alapot jelenthet a vállalat számára, hogy a 2020-ra 12 milliárd dollárosra (mintegy 3300 milliárd forint) növő online randipiac jelentős részét uralja szolgáltatásaival
- értékelte az eredményeket a Nomura elemzőcég.