A légitársaság a honlapján közzétett eredmény-kimutatása szerint 1,5 milliárd euró bevételre tett szert a tavaly október-decemberi időszakban, 12 százalékkal többre, mint egy évvel korábban.
A költségszint ugyanakkor 30 százalékkal emelkedett és 1,6 milliárd eurót tett ki.
A növekedés oka, hogy a szakszervezetekkel aláírt bérmegállapodások miatt a bérköltség 32 százalékkal nőtt, a kerozin pedig a világpiaci ár változása miatt 31 százalékkal többe került, mint egy évvel korábban.
Üzemi szinten így a Ryanair és a Lauda alkotta csoport 68 millió eurós veszteséget termelt az egy évvel korábbi 126 milliós nyereség után.
Az adózott eredmény pedig csoportszinten 66,1 millió euró veszteséget mutatott. Egy évvel korábban még 105 milliós nyereségről adtak számot ugyanebben az időszakban.
Úgy tűnik azonban, ezek a számok sem ingatják meg a rendkívül megosztó vezetőnek tartott Michael O'Leary vezérigazgatói pozícióját a vállalat élén. A The Guardian úgy tudja, a vezető ugyan "hátrébb lép egyet a napi feladatoktól", de további öt éves szerződéssel, 2024-ig ő marad a csoport élén.
Michael O'Leary vezérigazgató egyébként január közepén azt mondta: az alacsonyabb jegyárak elsősorban versenytársaikat, az izlandi WOW Airt, a brit Flybe-t és a német Germaniát fogják az eddiginél is nehezebb helyzetbe sodorni. Hozzátette: az alacsonyabb jegyárak hosszútávon a Ryanairnek és az utasoknak kedveznek. Ezzel arra utalt, a téli menetrendi időszakban az előzetesen vártnál nagyobb mértékben, 7 százalékkal csökkent az átlagos jegyár és az európai piacon túlkapacitás alakult ki. Ezt a két hatást pedig nem tudja ellensúlyozni a vártnál erősebb utasforgalom és az egységköltségek alacsonyabb szintje.