A kínai kereskedelmi minisztérium most közzétett adatai szerint az újévi ajándékok, a hagyományos élelmiszerek, elektronikai termékek és helyi specialitások forgalma egyaránt erősen nőtt a hatnapos ünnepi héten.
A belföldi turizmusból származó bevételek 8,2 százalékkal rekordnagyságúra, 513,9 milliárd jüanra emelkedtek.
Ez nagyjából 2800 milliárd forintnak felel meg.
Az utazások száma 7,6 százalékkal 415 millióra nőtt.
A bevásárlóközpontok szintén csúcsforgalomról számoltak be. Sanghaj hét legfontosabb üzletközpontjában összesen 20 százalékkal több pénzt hagytak az emberek, mint egy évvel korábban.
Rengetegen mentek moziba is, a hatnapos ünnep alatt 5 milliárd jüant (kb. 200 milliárd forint) költöttek az emberek a jegypénztárakban.
A Peking egyik fő attrakciójának számító Tiltott Város pedig 500 ezer turistát vonzott – írta az Asia Times.
A mozgó dátumú kínai holdújév vagy tavaszünnep a világ népességének negyede számára az év legnagyobb ünnepe, amelyet nemcsak Kínában, hanem Kelet-Ázsia más országaiban is megtartanak. Százmilliók utaznak ilyenkor haza a családjukhoz, hogy együtt töltsék az ünnepet, és megajándékozzák egymást.