A Nippon szerint a japán anime ipar teljesítménye 2017-ben elérte a 19 milliárd dollárt. Az ágazat bevétele 2011 óta minden évben növekszik, ez pedig annak is köszönhető, hogy egyre több kisebb stúdió száll be a gyártásba. A vállalatok 90 százaléka Tokióban található, és ezek között meglepően magas a viszonylag újonnan alapítottak száma.
A vállalatok 60 százalékát, mintegy 150-et, 2000 után alapították.
Ez is jól mutatja, hogy az anime ágazat a kisebb stúdiókra épít, amelyek viszont nem mindig tudnak sokáig fennmaradni.
Az után, hogy 2006-ban bedőlt a japán anime ipar a meredeken zuhanó DVD-eladások miatt, több startup is képes volt átvenni a tönkrement gyártók helyét. Az utóbbi években látott növekedés annak is köszönhető, hogy ezek egyre több tartalmat készítenek, ráadásul a globális kereslet is növekszik a produkciók iránt.
A legnagyobb anime fogyasztó Japán után Kína, ahonnan évről évre egyre több sorozat közvetítési jogait vásárolják meg, emellett pedig japán stúdiókba is befektetnek.
Kínát Dél-Korea, Tajvan és az Egyesült Államok követi a listán.
A Netflix az elmúlt egy évben komolyabban is elkezdett kísérletezni saját animék gyártásával, és úgy tűnik, eddig sikeres a projekt. A legnagyobb dobásuk eddig az ikonikus videojáték, a Castelvania anime változata, de a B The Beginning és a The Seven Deadly Sins is említést érdemel.
A vállalat nemrég bejelentette, hogy újabb saját gyártású animéket fognak készíteni, köztük a Pacific Rim és az Altered Carbon anime változatát, valamint a Dragon's Dogma videojáték is saját sorozatot kap.
De nem csak a legjelentősebb streaming szolgáltató észlelte az anime előretörését.
Az Adult Swim is bővíti kínálatát, a már jelenleg is futó Mob Psycho 100 mellé hamarosan érkezhet a Blade Runner 2049 anime változata.