Például egy 5 dolláros (1.400 forint) palackozott víz, amit az Amazon tárol, csomagol és szállít, ha nem lesz rajta haszna, akkor a készítő nem adhat fel rá hirdetés.
A CNBC-hez eljuttatott üzenetekből és véleményekből az látszik, hogy a cég magasabb árrést kíván elérni. Az Amazon korábban bejelentette, hogy
utolsó negyedéves bevétele 3 milliárd dollár volt
– ami rekord magas a vállalat történetében –, míg tavaly 10 milliárdos éves profitot termelt.
Hogy növelje bevételeit, az amerikai kiskereskedelmi óriás komolyabban ellenőrzi platformját, valamint arra kényszeríti az eladókat, csökkentsék az áraikat, ha reklámozni szeretnék azokat.
A cég megpróbál sokkal jövedelmezőbbé válni, de ez a politika megmutatja, hogy az Amazon hirdetési szolgáltatása elfogult, még akkor is, ha a vállalat éppen az ellenkezőjét állítja"
– nyilatkozta mondta Joe Hansen, a Buy Box Experts vezérigazgatója.
Legutóbb a cég bejelentette, hogy
bezárja az USA-ban mind a 87 pop-up üzletét,
valamint a platformján vezetett úgynevezett Amazon Day akciót, aminek az a lényege, hogy a vásárlók összes megrendelésüket egy kiválasztott napon kapták meg.
Továbbá a Bloomberg szerint nemrég leállt azzal, hogy kisebb cégektől rendeljen termékeket.
Az Amazon szóvivője elmondta a CNBC-nek, hogy mint minden kiskereskedő, az Amazon is dönthet arról, hogy mely termékeket forgalmazza, ennek eldöntéséhez olyan tényezők is hozzájárulnak, mint a rendelkezésre állás, relevancia, jövedelmezőség, és más egyéb tényezők.