A Coca-Cola először hozta nyilvánosságra, mennyi műanyagot használnak el a termékgyártásban a csomagolásra egyetlen év alatt.
Az adat 2017-es, ami szerint abban az évben
3 millió tonnát.
A műanyagot a gyártósorokról percenként, globálisan lekerülő 200.000 palacknál használják.
A palackozási adatokat nem jelentette a cég, legalábbis a brit lap úgy tudja, viszont ha a csomagolási adatokat átszámítjuk és a félliteres PET-kiszerelést vesszük alapul, akkor 108 milliárd palack jön ki.
Ez hallatlanul nagy mennyiség, a világ PET-termelésének mintegy ötöde.
Az üdítőipari óriás mellett még 30 nagyvállalat tette közé csomagolási adatait, az Ellen MacArthur Foundation kezdeményezésére. Az alapítvány a műanyagtermelés csökkentését és a felhasználás átláthatóságát tűzte ki célul. Felhívásukhoz több nagyvállalat csatlakozott, ám a 150 cég közül csak néhány közölte eddig a vonatkozó adatait. A Mars, a Nestlé, a Danone ezek közé tartozik. A Pepsi, a H&M, a L'Oréal, a Walmart, a Marks&Spencer vagy a Burberry még nem. Utóbbi céget egyébként az elmúlt évben sok támadás érte, mert vagyonokat érő termékkészleteket semmisített meg a hamisítás visszaszorítása érdekében, amit viszont rengetegen találtak súlyosan aggályosnak fenntarthatósági szempontból.
A Coca-Cola mellett a Nestlé 1,7 millió tonnáról, az Unilever 610.000 tonnáról, a Danone 750.000 tonna műanyag csomagolásról jelentett.
Az alapítvány kezdeményezéséhez, illetve az abban megfogalmazott vállalásokhoz a plasztikhasználat visszaszorítása érdekében, egyelőre csak két nagy, ipari műanyaggyártó, az Indorama és Borealis csatlakozott. A 150 aláíró között nem találni légitársaságot, élelmiszert áruló nagy áruházláncot vagy épp hotelláncot.