Dollármilliókat kaszál az indiai vasúttársaság a közösségi fuvarmegosztókon

pályaudvarok Chhatrapati Shivaji Terminus Railway Station Mumbai
A mumbai Cshatrapati Sívádzsi India legforgalmasabb pályaudvara, 1878-1888 között épült viktoriánus neogótikus stílusban. Manapság az elővárosi forgalomban használják, több mint 3 millió ingázó fordul meg benne naponta.
Vágólapra másolva!
Korunk népszerű, közösségi fuvarmegosztó szolgáltatói, mint az Uber, vagy Indiában az Ola és a Meru, egyre nagyobb ismertségre tesznek szert és egyre nagyobb utasforgalmat bonyolítanak, nem egyszer a hagyományos taxitársaságok bánatára. De van olyan cég, ami egy egyszerű módon még rajtuk is egész tűrhetően keres.
Vágólapra másolva!

Az állami tulajdonú indiai vasúttársaság az idén március 31-vel záruló, tavalyi pénzügyi évében, mintegy 3 millió dollárnak (840 millió forint) megfelelő összegű bevételre tett szert azokból a parkolási díjakból, amelyeket a fuvarmegosztó társaságok járművei után szedett be. Ezt Rajen Gohain, a vasúttársaság működését felügyelő miniszter jelentette be a parlament alsóházában.

S bár ez az összeg aprópénz a gigantikus vállalat éves forgalmához képest, egy folyamatosan növekvő tendencia van mögötte, így a várakozások szerint az összeg a következő években csak emelkedni fog.

A mumbai Cshatrapati Sívádzsi pályaudvara: már közösségi fuvarmegosztók autói is parkolhatnak a közelben, utasokra várva Forrás: AFP/Sl Shanth Kumar

Az eredmény azért is figyelemre méltó, mert a vasúttársaság 2018 áprilisában adott először engedélyt arra, hogy az applikáción keresztüli foglalással fuvarozó cégek járművei megjelenjenek egyes pályaudvarok környékén - írja a Quartz.

Így például az India kereskedelmi központjának számító Mumbaiban, amelynek központi pályaudvarán naponta mintegy 7,5 millió elővárosi ingázó fordul meg.

Az utasok nagy többsége buszra száll, vagy taxiba illetve riksába ül. Innentől kezdve azonban már választhatják a közösségi fuvarozókat is, akik megfelelő díj ellenében, akár a kiemelt parkolóhelyekre is állhatnak.

Egyelőre - állomásonként eltérő mértékben - korlátozott a fuvarmegosztókhoz tartozó járművek által elfoglalható helyek száma. Az első év kedvező tapasztalatai alapján azonban a vasúttáraságnál az ebből származó bevételek növekedésére számítanak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!