Ha azonban visszatekintünk a vállalat közelmúltjára, az valamelyest lehűtheti a kedélyeket, mert azt látjuk, hogy veszteségesen működik. A társaság árbevétele tavaly az előző évhez képest ugyan megduplázódott (2,2 milliárd dollárra emelkedett), és a 2016-ban elért 343 millió dollárhoz képest még nagyobb növekedést takar, ám a számok arról is árulkodnak, hogy a bevétel bővülése lassuló tendenciát mutat – emeli ki a MarketWatch elemzése.
Ráadásul 2018-ban a Lyft 911 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, ami viszont növekedést mutat az előző évekhez képest.
Az IPO prospektus szerint pedig még egy darabig veszteséges maradhat a cég.
Másfelől viszont tudjuk, hogy a tőzsde nem a jelent, hanem sokkal inkább a jövőt árazza, ezért egyes piaci elemzők szerint nem feltétlenül ezekből az adatokból kell kiindulni a cég kilátásainak megítélésekor.
A Lyft részvényeiben sokak szerint hatalmas potenciál rejlik, hiszen a fuvarmegosztás szerepe világszerte nő, és az ilyen cégekben bőven lehet fantázia.
Ezen a ponton azonban felmerül a kérdés, hogy melyek válnak majd közülük valóban sikeressé. Ezt ma még nyilvánvalóan senki sem jósolhatja meg.
Mindenesetre a Lyft tőzsdei bevezetését nagy érdeklődés előzte meg, amit az is igazol, hogy a korábbi, 62-68 dollár közötti jegyzési ársávot időközben 70-72 dollárra emelték.
Külföldi elemzők azt várják, hogy a kiemelt figyelem a tőzsdei debütálást követően is kitarthat, azaz akár komolyabb szárnyalásba is kezdhetnek a papírok.
Utána viszont ugyanilyen mértékű lehet a kijózanodás is, és akár hamar a földhöz csapódhatnak a társaság részvényei. Mindenesetre a Lyft érdekes lehet a jövő változásait meglovagolni szándékozó és kockázatkedvelő befektetők számára. Egy új iparág első szereplőiben sokan láthatnak fantáziát.
A Lyft az utazásmegosztás (ride-sharing) területén működik, elsősorban az USA-ra koncentrál, bár 2017-ben Kanadában is megjelent.
A Rakuten Intelligence piackutató cég szerint az Egyesült Államokban az utazásmegosztást kínáló alkalmazások között tavaly decemberre 39 százalékosra tornászta fel a részesedését az egy évvel korábbi 22 százalékról. A nagy rivális, az Uber 61 százalékkal rendelkezett ebben az időszakban.
Ez az új, kialakulóban lévő iparág mesés jövőt tartogathat ezen cégek számára, hiszen szinte biztosra vehető, hogy az utazásmegosztást kínáló alkalmazások szerepe növekedni fog a jövőben, miközben a taxizás népszerűsége egyre csökken.
Az elektromos, és később akár önvezető szolgáltatások pedig az egész piacot átrendezhetik.