Az év elején itthon is megújult a McDonald's egyik legnépszerűbb terméke, a Chicken McNuggets®. Az eddig is 100 százalékban hazai forrásból származó csirkemellfilé felhasználásával készült termék receptúrája egyszerűbb lett, miközben az íz változatlan maradt.
A lépés hátterében azok a vállalások állnak, amelyeket az étteremlánc korábban a családok iránti elkötelezettségének megerősítése érdekében tett.
A vállalat 2018 elején olyan globális vállalásokat fogalmazott meg, melyek középpontjában a Happy Meal menü továbbfejlesztése áll, és amelyek 2022-ig a vállalat összes, 120 piacát érintik. A magyarországi lánc élen jár a változtatások átvezetésében.
A változtatások a vállalat termékfejlesztési irányelveket összefoglaló Élelmiszer Kartája alapján történnek, amely egyebek mellett az egyszerűbb összetevőlista kialakítását és a természetes összetevők felhasználását írja elő.
A hazai termék esetén a változás a Chicken McNuggets panírját érinti,
amelyből kikerültek az élelmiszeriparban széles körben használt foszfátok, valamint a dextróz, a módosított keményítőt pedig étkezési keményítő váltja ki a jövőben.
A tempura panírt érintő változtatás okán, a termék új receptúrája kizárólag természetes összetevőket tartalmaz.
A mostani változtatás nem előzmények nélküli. A McDonald's Európában az elmúlt évtizedekben fejlesztette termékeit és menüválasztékát, így a sült krumpliban, a zsemlékben, a marha- és sertéshús pogácsákban, a csirkés illetve halas termékekben már eddig sem volt és jelenleg sincs tartósítószer, valamint egyetlen termékben sincs nátrium-glutamát ízfokozó.