A Lidl évek óta kiemelt hangsúlyt helyez az egészséges és kiegyensúlyozott étrend támogatására. A fogyasztói igényeket szem előtt tartva, beszállítóival szorosan együttműködve, a nemzetközi és hazai ajánlásokat figyelembe véve vizsgálja annak lehetőségét, hogy mely termékei esetében csökkenthető a hozzáadott só- és cukortartalom.
Termékfejlesztési stratégiájában, a cukortartalom csökkentése kapcsán a vállalat elsősorban a gyermekek körében népszerű élelmiszerekre összpontosít, míg a sótartalom minimalizálása tekintetében azokra, amelyeket Magyarországon rendszeresen fogyasztanak és általában a napi sóbevitel nagy részét teszik ki.
A vállalat fejlesztései már most jelentős só- és cukorcsökkenést eredményeztek számos termék esetében úgy, hogy a megszokott ízélmény változatlan maradt. Az áruházlánc saját márkás reggeliző pelyhének hozzáadott cukortartalma például 2015-től 24 százalékkal mérséklődött, szalámis pizzájának hozzáadott sótartalma pedig az innovációk révén 2016-tól 29 százalékkal csökkent.
A hazai felnőtt lakosság sófogyasztása jelentősen meghaladja az ajánlásokban szereplő napi, legfeljebb 5 grammnyi, durván 1 teáskanálnyi mennyiséget. A magyar férfiak ennek több mint háromszorosát, a magyar nők több mint kétszeresét veszik fel naponta. A Lidl elköteleződése kiemelkedő, örömmel támogatjuk vállalásában
– mondta Kubányi Jolán, az MDOSZ elnöke.
A Lidl Magyarország beszerzési politikájának egyik úttörő szándéka, hogy 2025-re 20 százalékkal kevesebb hozzáadott cukor- és sómennyiséget árusít saját márkás termékei körében.
Vállalatunk elkötelezett a helyes táplálkozás aktív előmozdítása iránt, ezért arra törekszünk, hogy az íz befolyásolása nélkül a legegészségesebb tápanyag-összetételt hozzuk létre saját márkás termékeink körében
– emelte ki Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
Az áruházlánc további fejlesztések révén arra is törekszik, hogy minél több terméke, minél nagyobb arányban tartalmazzon természetes összetevőket, tartósítószerek, ízfokozók, adalékanyagok, valamint színezékek hozzáadása nélkül. A megbízható és egyre bővülő mentes termékkínálatával a speciális táplálkozási igényt követők számára is segítséget nyújt a vállalat.