A megkérdezettek többsége kreatív- és fejlesztő, illetve szabadtéri játékokat, továbbá sportszereket vásárolna idén, és népszerűek az építő- és társasjátékok, valamint a kisautók - ismertette Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője. Hozzátette: a tavaszi értékesítési hullám jellemzően húsvétkor - idén áprilisban - tetőzik,
a tavaszi időszak adja az egész éves forgalom nagyjából 20 százalékát.
A felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezettek 54 százaléka inkább személyesen, 46 százaléka pedig webáruházban szerzi be szívesebben a játékokat.
A cég előrejelzése szerint április 13-án lesznek legtöbben a játékáruházakban, és a nagypéntek előtti pár napban is megnövekedett vásárlószámra lehet számítani.
A magyar tulajdonú Regio Játék 2018-ban 12,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el, 16 százalékkal többet az előző évinél. Országszerte 34 boltja van, 450 dolgozót foglalkoztat, a magyar játékpiacon 25 százalékos részesedéssel rendelkezik.
A hazai nagyobb kiskereskedelmi élelmiszerkereskedelmi láncok közül egyedül az Auchan tett közzé eddig sajtóközleményt a húsvéti áruforgalommal kapcsolatban. Ebből az derül ki, hogy a tapasztalatok szerint
a magyar vásárlók körében már nem feltétlen az ár a döntő: évről évre egyre nagyobb szerepet kap a minőség, az ünnepeket is beleértve.
A húsvéti kínálatában így a hagyománykedvelők és az ínyencek egyaránt kiváló minőségű húsvéti finomságokat találnak. A tradicionális füstölt sonkák mellett érlelt-főtt vagy konyhakész termékeket is lehet kapni, emellett idén először fehér héjú, dekorációs célokra alkalmas tojással készül az áruházlánc a rohamra.
Az időszűkében lévőkre is gondolt az Auchan, az ünnep előtt készre festett, főtt tojásokat is árulnak az áruházakban.
A húsvéti csokoládék között már március közepétől válogathatnak a vásárlók, ezekből összesen több mint 2 millió darab értékesítésére számítanak idén. A különleges táplálkozási igényű vásárlókat kibővült paleo választék várja, de elérhetők a közkedvelt lédig csokoládé tojások és szemenként csomagolt desszertek is.