Egy debreceni postán idén januártól próbaüzemben kezdte meg
a vasúti menetjegyek értékesítését a Magyar Posta.
Az ott szerzett tapasztalatok alapján áprilistól további 16 postán lesz elérhető ez a szolgáltatás.
A teszt ideje alatt
Debrecen mellett Budapesten négy postán, Győrben két postán, valamint Hajmáskéren, Jászapátiban, Martfűn, Miskolcon, Nyíregyházán, Szegeden, Szeghalmon, Szendrőn, Tabon, valamint Veszprémben
egy-egy postán vásárolhatnak vasúti menetjegyet az ügyfelek.
A Magyar Posta a hagyományosnak mondható szolgáltatásokon túl számos más terméket és szolgáltatást is kínál ügyfeleinek.
Az elővételi vasúti jegyvásárlás lehetősége is egy ilyen kényelmi szolgáltatás.
A postai ügyintézők teljes körű képzést és oktatást kaptak a vasúti jegykiadásról, de szükség esetén, telefonon is kérhetnek segítséget a MÁV-START szakembereitől.
A programba a vasúttársaság vegyesen vont be kisebb és nagyobb településeken lévő, belvárosi vagy attól távolabb elhelyezkedő, hagyományos vagy üzletházi, vasútállomás közeli vagy akár vasúti pénztárral nem rendelkező településeken működő postákat.
Ha a 17 postán bevezetett vonatjegy-értékesítés sikeres lesz, akkor további postákon is lehet majd jegyet venni.
A postákon – a saját postai rendszerhez kapcsolódóan - a MÁV-START jegyeladási rendszerét használják, annyi eltéréssel, hogy bizonyos funkciókra, így
a megvásárolt jegyek visszatérítésére, cseréjére, és nemzetközi vasúti jegyek vásárlására a postákon nincs lehetőség.
Ilyen igények esetén továbbra is a vasútállomásokon történő ügyintézés javasolt.
A postai ügyintézők a jegyértékesítéshez kapcsolódó információkról, így például menetrendről, elérhető kedvezményekről is felvilágosítást tudnak adni az ügyfeleknek, de a vasúti utazás tervezésekor, az utazást megelőzően részletes információkért továbbra is elsősorban a MÁV-START információs csatornáit, a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatot vagy www.mavcsoport.hu internetes oldalt érdemes az utasoknak használniuk.