Az USA legjobb bevásárlóközpontjai tavaly augusztusban érték el forgalmuk csúcsát, azóta azonban csökken a forgalom – állítja a Thasos analitikai cég jelentése, ami mintegy 100 millió mobilfelhasználó adatait figyelte meg.
A jó hír, hogy számos kiskereskedő visszatért a plázákba, és a 2018-as promóciók során több vásárlót tudtak az üzletekbe becsábítani. „De ha veszteségesen értékesítesz, nem csinálhatod sokáig" – elemezte a helyzetet John Collins, a Thasos társalapítója és vezető terméktisztviselője.
Az egyik probléma, hogy egyre többen vásárolnak online, míg a bevásárlóközpontok tulajai nagy befektetéseket eszközöltek, hogy növeljék a látogatók és a vásárlók élményeit, azonban nincs arra bizonyíték, hogy elérték céljukat.
Eddig 5.994 üzlet jelentette be, hogy bezár az idén, míg 2.641 új üzlet nyílik – állítja a Coresight ingatlanközvetítési adatokra hivatkozva.
Ezzel szemben 2018-ban 5.864 üzlet zárt be, míg 3.239 nyitott meg.
A tervezett bezárások között szerepel a Payless ShoeSource cég, ami csődeljárást kezdeményezett, valamint több száz ruházati üzlet, például a Gap, a Victoria's Secret, és a Charlotte Russe. Ugyanakkor az olyan kiskereskedelmi láncok, mint az Aldi, a Levi's és a Dollar Tree idén új üzletek nyitását tervezi.
2019-ben felgyorsulnak a boltbezárások, év végére mintegy 12 ezer üzletre számítok"
– nyilatkozta Deborah Weinswig, a Coresight alapítója és vezérigazgatója.
Eközben a bevásárlóközpontok kénytelenek voltak újrakötni a bérleti szerződéseket a régi bérlőikkel, és engedni az árból, hogy az üresen tátongó üzleteket kiadhassák.