Tavaly 17 százalékkal nőtt az online kiskereskedelem
![Online Retailers Offer Holiday Sales On "Cyber Monday" Business Finance and Industry SAN ANSELMO, CA - NOVEMBER 27: In this photo illustration, an ad seen on the Best Buy website for a Cyber Monday sale is displayed on laptop computers on November 27, 20](https://cdn.origo.hu/2023/12/8A1ASMt5EXMAOz72Hg8GK4ZkQ4bSAOu5QWwoPChzpvY/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzY3ZTMxNjFhYmYyOTQwNjc4NjZiNWVkYzIzNjUwNWM4.webp)
A 3,2 millió aktív online vásárló többet költött termékekre,
tavaly az átlagos vásárlási érték meghaladta a nettó 11 ezer forintot az előző évi 10 ezer forint után
– mondta Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.
Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra, hogy a növekedés dinamikája lassult, 2016-ban és 2017-ben 18 százalékkal bővült a forgalom az előző évihez képest.
Az online vásárlók számának növekedési üteme is évről évre lassul.
Az online kiskereskedelmi szektor további bővülése már elsősorban az átlagos vásárlási érték növekedésétől és a rendelési gyakoriságtól függ, a kereskedelemnek érdemes a gyorsabban forgó, napi fogyasztási cikkek irányába is nyitni – mutatott rá a GKI Digital vezető tanácsadója.