Az IAB Digital Content NewFronts e heti kerekasztal-beszélgetésén Tara Walpert Levy, a YouTube és a Google ügyvezető igazgatója elmondta,
a Netflixnek nagyobb növekedésre van szüksége.
Kristin Lemkau, a JP Morgan Chase marketingigazgatója úgy véli, az előfizetők nyitottak lesznek a reklámokra, amennyiben azok szükségességét észszerű magyarázathoz kötik.
Más stream szolgáltatók, például a Hulu is kínál hirdetésmentes (11,99 dollár, vagyis 3.400 forint havonta), illetve hirdetést engedélyező előfizetői (5,99 dollár, az az 1.700 forint) opciókat. A CBS tévécsatorna saját stream platformja, a CBS All Acces is hasonló lehetőséget kínál előfizetőinek.
A Netflix most reklámmentes, de nem tudok elképzelni egy világot, ahol a Netflix örökre reklámmentes marad"
– nyilatkozta Joshua Lowcock, a UM médiaügynökségtől.
A Netflix nem reagált a beszélgetés során elhangzottakra.
A cég korábban befektetőinek küldött levelében úgy fogalmazott, nem jelent számára konkurenciát az új stream szolgáltatók – például az Apple vagy a Disney – színrelépése mivel igen eltérő tartalommal rendelkezik.
Az 1997-ben alapított cég piaci részesedése 162,6 milliárd dollár, míg a Disney-é 250,4 milliárd dollár.
A Netflix-részvények egy százalékkal csökkentek, miután közzétették első negyedéves bevételüket, ami ugyan a vártnak megfelelő, azonban a következő negyedévre ez változhat.
A cég tavaly év végén 139 millió előfizetővel rendelkezett, ez 26 százalékos növekedést jelent, míg a versenytárs Hulunak csupán 25 millió előfizetője van.