42 dolláros elemzői célár érkezett a Lyft részvényeire, ami 42 százalékkal alacsonyabb a 72 dolláros kibocsátási árnál.
A Lyft a múlt héten pénteken debütált a Nasdaqon, és rövid idő leforgása alatt több mint 20 százalékos pluszba lendültek a társaság papírjai.
Az emelkedés egészen 88,6 dollárig tartott, innen azonban megindult a profitrealizálás. Ettől függetlenül, az első kereskedési napon így is 8,3 százalékkal értékelődött fel az árfolyam a kibocsátási árhoz képest.
Ezt követően hétfőn lejtmenet kezdődött: ekkor 12 százalékkal alacsonyabban zártak a részvények, és a fuvarmegosztó szolgáltatást kínáló cég papírjainak azóta sem sikerült magukra találniuk.
A hirtelen kiábrándulás okai közül Michal Ward, a Seaport elemzője kiemelte:
a befektetők egyelőre nem bíznak abban, hogy az emberek lemondanának az autó tulajdonjogáról, és inkább közösségi autómegosztó szolgáltatást választanának a jövőben.
A jelenlegi álláspont inkább az, hogy az ilyen jellegű szolgáltatásokat csak kiegészítésként használják majd a fogyasztók, a tulajdonjog iránti igény megmarad.
Az Equilor Befektetési Zrt. piaci összefoglalója a mélyrepülés további okai között említi meg, hogy
a Lyft 2018-ban közel 1 milliárd dolláros nettó veszteséget termelt, és nem mutatott egyértelmű stratégiát arra vonatkozóan, hogy a jövőben hogyan válna jövedelmezővé.
Ehhez a véleményhez csatlakozott Richard Clayton a CtW Investment Group igazgatója is, aki a CNBC-nek adott nyilatkozatában kétségeit fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy hosszú távon a Lyft jó befektetésnek bizonyulna, miután jelen pillanatban szerinte is nehéz elképzelni, mitől válhatna nyereségessé a cég.