Nem ez az első alkalom, hogy egy nagy világcég illetve világmárka, vérig sérti az egész ázsiai kontinenst reklámjával.
Ahogy az Origo akkor, novemberben megírta, a Dolce & Gabbana legközelebb bizonyára jobban átgondolja majd, hogy milyen tartalmakat készít kínai vásárlói számára. A divatmárka egyik reklámjában ugyanis egy kínai nőt tanítottak az evőpálcika használatára olasz ételek elfogyasztásánál. A reklám a cég "The Great Show" nevű kínai divatbemutatóját hivatott népszerűsíteni, de valószínűleg amikor megálmodták az ötletet nem számítottak arra, hogy az hatalmas botrányt fog kavarni. Az internetes felhasználók annyira elutasítóak voltak a reklámmal szemben, hogy végül le kellett mondani a sanghaji rendezvényt, mert több kínai híresség is bejelentette, hogy nem fogadja el a rasszista hangvételt megütő vállalat meghívását.
Most a Burger Kingnél sült el igen rosszul az evőpálcikával való, szó szerinti játszadozás.
A cég reklámjaiban ugyanis - egy kivétellel - nem ázsiai karakterek próbálják azzal elfogyasztani az egyik szendvicset, az újonnan bevezetett "Vietnamese" nevű burgert. A vállalat az új-zélandi Instagram-profiljában indította a videós hirdetést, melyet azzal a kísérőszöveggel vezettek be, hogy "utaztasd el ízlelőbimbóidat egészen Ho Si Minh városig."
A videó nagyon hamar népszerű lett, vírusszerűen terjedt, és hamar elérte a 2,7 milliós megtekintést. Ez azonban főként annak volt köszönhető, hogy azt a legtöbb megtekintő sértőnek találta az ázsiai kultúrákra nézve. Sokan úgy vélték, a cég ezzel nevetségessé teszi, szinte kigúnyolja a kontinens kulturális sajátosságait, beleértve az evőpálcikák használatát. Az már csak hab a tortán, hogy a szendvicshez ajánlott édes chili szósz hagyományosan nem is Vietnámban, hanem főként Thaiföldön ismert.
A vállalat végül felszólította új-zélandi részlegét, hogy vonják vissza a hirdetést, egyben elnézést kértek azért.
Az amerikai cég nyilatkozatában jelezte: reklámjuk "érzékelten volt, és nem tükrözi azokat a vállalati alapértékeket, amelyek mentén a cég a sokszínűség és a befogadás jegyében folytatja működését."
A South China Morning Post megjegyzi, hogy mint az olasz divatcég ügyében, úgy most is voltak olyanok, akik szerint nem kellett volna ezt a reklámot ennyire komolyan venni, és megsértődni annak vélt rasszizmusán. Ugyanakkor Beth Egan reklámszakértő szerint a Burger King esete két dologra is felhívja a figyelmet. Az egyik, hogy a közösségi média olyan ellenőrző szerepet tud betölteni a reklámiparban is, mint korábban semmi más.
A másik, hogy a márkák kapcsán elvárás feléjük a fogyasztók iránti érzékenység.
Egan szerint most már természetesnek kellene lennie, hogy a nagy brandek mögötti vállalatok tudjanak valamit vásárlóikról, szinte személyesebb módon is ismerjék őket. Így pedig azt is tudják, mi az, ami elfogadható számukra, és mi nem.
A reklámblama óriási érvágás lehet a Burger King terjeszkedésében a vietnámi piacon, ahol már korábban sem sikerült a tervezett bővítést elérnie. Mindazonáltal a cég regionálisan most is nagyon népszerű. Malajziában a legnagyobb amerikai gyorsétteremláncként van jelen, Thaiföldön és Indonéziában pedig a második. A cég Kínában is növekszik, terveikben csak ott 1000 új egység megnyitása szerepel.