A tájékoztatás szerint az elfogadott jogszabály elsődleges célja, hogy egységes uniós biztonsági előírásokat hozzanak létre a drónok hivatásos és szabadidős használatára vonatkozóan. A szabályozás leszögezi, hogy
a repülő eszközök tervezése és gyártása során be kell tartani az unió alapvető biztonsági és személyes adatok védelmére vonatkozó követelményeit.
Az elfogadott kiegészítő végrehajtási rendelet szerint az uniós tagállamoknak biztosítaniuk kell, hogy a drónokat súlyuktól függetlenül egyedi azonosítóval kell ellátni, valamint, hogy kötelezően regisztrálják azokat az illetékes hatóságnál. 2020-től kezdődően az üzemeltetőknek is azonosíthatónak kell lenniük, ugyanis a reptetésre alkalmas eszközök jelentős veszélyt jelenthetnek az emberekre, a magánéletre, a környezetre nézve, valamint kárt okozhatnak vagyontárgyakban.
Ezen kitétel szintén minden drónra vonatkozni fog, súlytól függetlenül.
Mint közölték, a 25 kilogrammnál kisebb súlyú drónok üzemeltetői bizonyos feltételek mellett előzetes engedély nélkül is reptethetik majd eszközeiket. Esetükben kitétel ugyanakkor, hogy a drónok nem repülhetnek 120 méternél magasabbra, valamint minden körülmények között az üzemeltetőnek a látómezejében, az emberektől távol kell tartania az eszközt.
A tagállamoknak úgynevezett repülési zónákat kell meghatározniuk, ahol a drónokat - a súlyuk által meghatározott szabályoknak megfelelően – használni lehet.
Azok a területek, amelyekre a drónok nem repülhetnek be, magukban foglalhatják a repülőtereket, azok környékét, vagy a városközpontokat.
Az Európai Bizottság feladata lesz, hogy konkrét követelményeket határozzon meg a maximális működési távolságra, és arra vonatkozóan, hogy beépített, automatikus rendszerek segítségével biztosíthatóvá kelljen tenni a balesetek elkerülését, a repülés stabilizálását és az automatikus leszállást.