Azt valószínűleg sokan tudják, hogy az Egyesült Államok a világ legnagyobb gazdasága, de azt talán már kevesebben, hogy egyben a világ legnagyobb ágymatrac piaca is. A globális ágymatrac szektor egyébként elég komoly felfutásban van – egyes becslések szerint a következő öt évben a duplájára nőhet az iparág mérete.
Amikor a Casper nevű matracgyártót 2014-ben megalapították, a cég vezetői egy olyan tettre vállalkoztak, amelyről számos befektető azt hitte, lehetetlen.
A cél az volt, hogy teljesen felforgassák az amerikai piacot, és versenyre keljenek az olyan prémium szereplőkkel, melyek árai általában 2000 dollár fölött mozognak – írja a CNBC.
A Casper sikere mögött jelentős részben az áll, hogy számos híresség kezdett el beállni a cég mögé. Amikor például Kylie Jenner elkezdte reklámozni a Casper egyik matracát az Instagramon, gyakorlatilag „felrobbantotta" a társaság weboldalát, és elérte, hogy a Casper kedvelőinek száma meghaladja a 870 ezret.
A Casper matracainak ára 350 és 2750 dollár között mozog, és a cég biztosít egy 100 napos ingyenes próbaidőszakot is.
A vállalat egyébként olyan többrétegű habmatracokban utazik, amelyek beleférnek egy dobozba, és bárhova szállíthatók az Egyesült Államokon belül.
A vezetés pedig olyannyira elszánt, hogy a Casper vezérigazgatója, Philip Krim úgy nyilatkozott, úgy akarják átalakítani a matracpiacot, ahogy a Nike a sportszeripart. Erre pedig egyre nagyobb esélye is van a vállalatnak, főleg, hogy egy korábbi, 340 millió dolláros tőkeemelési körben
olyan sztárokat nyert meg magának befektetőként, mint Carmelo Anthony, 50 Cent, Adam Levine, Leonardo DiCaprio vagy Kevin Spacey
(ez még a Spacey körül kialakult botrány előtt volt).
Mindez pedig igen erősen megágyazhat annak, hogy a Casper megfontolja a kezdeti nyilvános részvénykibocsátást (IPO), vagyis a tőzsdére lépést. Márciusban a The Information nevű üzleti weboldal megszerezte a Casper pénzügyi eredményeit, és azokból az látszott, hogy a vállalat 2018-ban 373 millió dolláros bevételt ért el, amelyből 100 milliót csak a harmadik negyedévben hozott össze. A tavalyi árbevétel pedig igen impozáns, 49 százalékos növekedést jelentett 2017-hez képest.
Ráadásul a már több mint 1 millió vásárlóval rendelkező Casper hivatalosan is unikornis lett márciusban,
vagyis a becsült értéke elérte az 1 milliárd dollárt – pontosabban az 1,1 milliárdot, miután 100 milliós tőkeemelést ért el.
Az IPO körüli bizonytalanságot azonban ugyanaz adja, mint az idén tőzsdére lépő más sztár startupok esetében. Nevezetesen, hogy nem világos, a Casper mikor tud majd olyan mértékű profitot termelni, hogy az megfeleljen a befektetőknek. Mindazonáltal a CNBC-nek nyilatkozó több elemző is jelezte, a Casper olyan szektorban működik, amely sokkal régebbi és könnyebben átlátható, mint például a relatíve újnak számító fuvarmegosztás. A kérdés tehát az, a Casper meglepi-e hamarosan egy sikeres IPO-val az amerikai piacot.