Jenner sikere egy szélsőséges példa, ugyanakkor rengeteg fiatal nő gazdagodott meg a szépségipari termékek térhódításával.
Az első ilyen self-made milliomos Madam C J Walker volt, aki szerencséjét saját hajápoló termékeinek köszönhette 1905-ben,
a 2000-es évek előtt pedig hasonló módon az Estée Lauder (a cég nettó értéke 2018-ban elérte a 13,68 milliárd dollárt) és a Bobbi Brown márkák nőttek hatalmasra – mindkét cég sikerében része volt szájról-szájra terjedő reklámozásnak is.
Ráadásul az Anastasia of Beverly Hills termékei – a Forbes magazin szerint – az első kozmetikai cég, amely sikeres közösségi média stratégiát használva növelte értékét, amit egy 2013-ban indított vírusként terjedő kampánynak köszönhetett.
A vállalatnak jelenleg 19 millió Instagram követője van, értéke pedig 1,5 milliárd dollár, míg az alapító Anastasia Soare, egymilliárd dolláros vagyon felett rendelkezik, és így a világ egyik leggazdagabb olyan milliárdosa, aki maga volt a szerencséje kovácsa.
A közösségi média térhódításának köszönhetően számos új szépségipari márka látott napvilágot.
A közösségi média egy új ajtótól ajtóig alkalmazott reklámmódszert is kínál, azok a márkák, amelyek a közösségi médiát használják, kétirányú kommunikációban vesznek részt, ahol a cégek saját követőikkel is tudnak társalogni és vissza is lehet kérdezni"
– mondta Larissa Jensen, az NPD csoport elemzője, aki hozzátette, 2015 óta mintegy ezer új szépségipari márka lépett a piacra.
2018-ban Jenner újonc volt a Forbes leggazdagabb self-made nőinek listáján, olyanok között, mint Anastasia Soare, Huda Kattan, Kim Kardashian West, vagy Emily Weiss, aki a Glossier márka alapítója és vezérigazgatója. Cége értéke egyébként márciusban - egy új finanszírozásnak köszönhetően - elérte az 1,2 milliárd dollárt.
A szépségipar már átváltott online-ra, mert ez a terület az, ahol leginkább megtalálhatóak a vásárlók"
– nyilatkozta Weiss.
A közösségi média már annyira kötődik a szépségipari bevételekhez, hogy ez a márka sikerességének alapját is jelentheti,
például Kylie Jennernek elég egy selfie-t készíteni, ahol egy új sminkterméket használ, és közel 100 millió követője azonnal hozzá is adja bevásárlókosarához.
Jenner korábban úgy nyilatkozott, hogy nem költ reklámokra, kizárólag megosztja termékeit az Instagrammon és a Snapchaten.
A közösségi média megváltoztatta a dinamikáját nemcsak a kommunikációnak, hanem az inspirációszerzésnek is, miközben a szépségipar exponenciálisan nőtt az elmúlt három évtizedben.
2010-ben a szépségipari eladások globálisan 330 milliárd dollárra rúgtak.
Jones hozzátette, hogy a múltban, az áruházakban és a drogériákban lehetett hozzájutni a szépségipari termékekhez, mára a piac széttöredezett, és ez sok új márka elindítására ad lehetőséget.